• KNAS2

BIM Februari 2021 - första barnet

Hej!

Skapade en tråd för oss som går i längtan efter en bebis! Kan februari bli vår mirakelmånad tros? Här stöttat och peppar vi varandra, och samtidigt kan vi kräkas på den eviga väntan när vi känner oss deppiga.

Det är högt och lågt men tillsamman blir vi starkare!

Hoppas på många plus i denna grupp! HEJA OSS!

Listar mig själv så här långt, vill ni vara med? Kopiera listan och lägg till ditt namn och förväntad BIM.

LISTA:

KNAS2, 3/2, 31 år (7:e försöket)

• Svar på tråden BIM Februari 2021 - första barnet
  • Link92
    Micaelaaa skrev 2021-01-29 11:50:56 följande:

Hej tjejer!

Är det nån fler här som har en partner som har svårt att komma?

Min sambo har svårt i perioder att få utlösning. Speciellt när jag har ÄL... Han säger att han känner sig pressad vilket jag kan förstå. Men samtidigt är det ju så att han måste komma för att det ska bli nånting! Jag vill ju inte pressa honom ännu mer men samtidigt blir jag så frustrerad! ???? Nån fler som har samma problem?? Nån som kanske har en lösning på hur jag ska få honom att slappna av lite??

Stickling skrev 2021-01-29 15:39:39 följande:

Hej! Det låter som en frustrerande och jobbig situation för er båda. Jag vet att det är någon i dessa trådar som har berättat att hon och hennes kille ibland använder sig av heminsemination för att göra pressen mindre för mannen. Då kan man ju skilja på göra-barn-försökandet och sexlivet. och ha sex bara för att det är härligt. Vet inte vad hon/de använder för redskap för att göra själva inseminationen, men det går säkert att googla på. Kanske att det kunde vara en idé att testa för att minska på pressen? Annars kanske kontakta en sexolog eller parterapeut för att få hjälp att reda ut lite mer vad det är som är orsaken till att det är svårt för din sambo, kanske att det finns någon specifik anledning att det blir så jobbigt för honom?

Vi använder heminseminationskit ibland! Min man har trång förhud och vissa gånger funkar det inte alls för honom, men han lyckas alltid på egen hand så de gånger vi fått stoppa har det funkat bra :) även om vi inte blivit gravida så har det varit bra för vår relation att det ändå blir något. Jag tror det varit särskilt skönt för honom att ändå kunna "leverera" på något sätt :)

Vi köpte härifrån: www.barnochfertilitetsbutiken.se

Har köpt burk för spermier, några sprutor och en medicinslang :)
  • bananmilkshake
    Disa2021 skrev 2021-01-29 18:19:20 följande:

Ni som haft ägglossning nu i förra veckan/början på denna? Hur mår ni? :) 

Hade antagligen i måndags, mår helt som vanligt tyvärr. :p Efter mina missfall där jag fick väldigt tydliga gravsymptom har kroppen börjat jävlas så nu känner jag samma symptom även när det inte tar sig. :p Planerar därför att hålla mig ice cold den här gången och ignorera alla sk symptom! Har du haft äl nyligen också och mår du på nåt speciellt sätt? :)
  • KNAS2
    Link92 skrev 2021-01-29 18:40:57 följande:

Jag hade ägglossning förra fredagen och har börjat få för mig att jag är gravid haha. Är väl för tidigt att känna något, men jag tycker jag känner mig ovanligt uppblåst. Tycker dock att tiden går ovanligt fort så har inte lagt så mycket vikt vid det :) Den gången jag blev gravid kände jag mig inte annorlunda förrän någon dag efter jag plussade, typ ÄL+15, så det är väl bara vänta som vanligt!

Jag har samma känsla som du. Mina bröst ömmar massor och jag försöker titta på dem i spegeln varje gpng jag går på toa för att se om de förändrats något... Känner mig dum i huvudet. Ömmar även i tjejmagen.

Hade också äl I fredags.
  • Stickling
    Link92 skrev 2021-01-29 18:48:33 följande:

Vi använder heminseminationskit ibland! Min man har trång förhud och vissa gånger funkar det inte alls för honom, men han lyckas alltid på egen hand så de gånger vi fått stoppa har det funkat bra :) även om vi inte blivit gravida så har det varit bra för vår relation att det ändå blir något. Jag tror det varit särskilt skönt för honom att ändå kunna "leverera" på något sätt :)

Vi köpte härifrån: www.barnochfertilitetsbutiken.se

Har köpt burk för spermier, några sprutor och en medicinslang :)

Åh, då var det nog dina inlägg jag mindes! Så fint att du har berättat om detta, det kan säkert hjälpa andra <3 Så smidigt att det kan finnas alternativa sätt att få till försöken, det kan ju slita på relationen och sexlivet att ständigt ligga på beställning, oavsett om det finns utlösningsproblem eller ej!
  • josefinbet
    Disa2021 skrev 2021-01-29 18:19:20 följande:

Ni som haft ägglossning nu i förra veckan/början på denna? Hur mår ni? :) 

jag hade ÄL i onsdags och börjar redan bli skengravid haha! känns som livmodern är lite uppblåst liksom. tänkte att jag inte skulle känna efter så mycket denna gången men vem försöker man lura? 
  • Carina82

Så konstigt känsla att vara både glad och ledsen på en gång. Pratade med en vän idag, hon berättade att hon är gravid. Lika gammal som jag och det gick visst på FÖRSTA försöket. Agh! Vet inte var jag vill komma med det här meddelandet men tror ni förstår mina känslor så vill bara skriva av mig <3

• BoringBrick92

Fick glad gubbe på äl testet ikväll, men har också fått en rejäl förkylning.. hoppet är inte så stort, men hoppas att vi kan få till något åtminstone inom det närmaste dygnet annars är det dessvärre noll chans för plus denna månad. Suck..

• Disa2021

Jag hade ÄL i tisdag/onsdag. Hade molvärk tisdagkväll, men även lite fram och tillbaka på onsdagen så tänker att den lika gärna kunde kommit då. Fick en glad gubbe på ÄL-test tisdag, men inget onsdag så där av mina 'gissningar'. Jag är ju som sagt ny på det här. Haha...

Förra månaden fick jag aldrig bekräftad ägglossning på test men då hade jag alla symtom fram tills min mens kom helt plötsligt. Tog för givet att jag var gravid, men hade ju heller inget att jämföra med. Men det var också min första riktiga menscykel på 13 år så jag vet heller inte hur det ska kännas? Jag har lite problem med mina hormoner känner jag helt klart. Idag vaknar jag upp med ont i huvudet, torr i munnen och halsbränna. Kul :) Not. 

Känns dumt att äta alvedon och omperazol? Trots att jag vet att det är ok... 

Mår faktiskt bättre den här cykeln (än så länge). Har otroligt ömma bröst plus bröstvårtor. Antecknar allt i FLO-appen, så lätt att glömma av annars hur man hade det förra gången. Vid den här dagen förra cykeln så hade jag mycket molvärk och ett illamående redan nu...... 

Mainfokus är att skaffa barn ofc. Men det känns också som en vinst om min menscykel kan bli regelbunden och normal. Så livet ändå kan fortgå. Haha.... 

Men det här med symtom är SÅÅÅ intressant tycker jag! Kan läsa om det i evigheter... 

• Disa2021
    Carina82 skrev 2021-01-29 21:27:35 följande:

Så konstigt känsla att vara både glad och ledsen på en gång. Pratade med en vän idag, hon berättade att hon är gravid. Lika gammal som jag och det gick visst på FÖRSTA försöket. Agh! Vet inte var jag vill komma med det här meddelandet men tror ni förstår mina känslor så vill bara skriva av mig <3

Ja den är så hård. Min närmsta vän, fick mig att få upp intresset på riktigtför att skaffa barn och sedan efter det så ploppar det ju upp graviditeter hela tiden. Jag tycker verkligen det är viktigt att vara glad för deras skull. Finnas där, bry sig. För sedan när det är din tur (lovar att det kommer bli så!!!!!) så vill du ju ha samma tillbaka. Jag tycker du ska prata om det med henne. Säg som det är. Om det känns rätt såklart. Vi alla är ju olika där, men det hade hjälpt mig om jag kände så. Kram 
  • Grapefrukt89

Here we go again! Kommer in från januaritråden...

Hoppas på mång pluss denna månad! <3

KNAS, 3/2, 31 år (7:e försöket)

paperlanterns, 3/2, 32 år i feb, (2:a försöket)

Carina82, 4/2, 38 år (4:e försöket)

Tekvinnan, 5/2 28 år (8:e försöket)

josefinbet, 5/2, 29 år, (3 försöket)

Sockerplanta, 5/2, 26 år (5:e försöket)

Mellowjello 6/2, (7:e försöket)

NAJAO 6/2, 26 år, (4:e försöket)

Emlan93 7/2, 27 år (4:e försöket)

Violetflame 7/2, 32 år (första försöket)

MsTintin 8/2 28 år (10:e försöket)

Bananmilkshake, 8/2, 35 år (5:e försöket, två ma)

Mizzi26,?/2 (4:e försöket)

Ericky, 10/2, 33 år (7:e försöket)

Soff 10/2, 33 år (10:e försöket)

Link92, 10/2, 28 år (19:e försöket)

Snelponnyhest 10/2 21 år, (tredje försöket + endometrios)

Disa2021 ca 10/2, 28 år (2:a försöket)

Neongirl 11/2, 38 år (4:e försöket, ett missfall)

Sellerin 12/2, 32 år (5:e försöket)

BoringBrick92, 13/2. 28 år (4:e försöket)

Micaelaaa, 13/2 25 år (7:e försöket)

Snäckan92, 14/2, 28 år (3e/4e försöket)

Vickan31, 14/2, 31 år (8:e försöket)

Molybden, 14/2, 26 år (8:e försöket)

Lnes3494, 15/2, 30 år (2:a försöket)

Msofie, 15/2, 25 år (12e försöket)

Mirabilis, 16/2, 32 år, (7:e försöket)

Stickling, 18/2, 33 år (8:e försöket)

iloverooti , 20/2 , 31 år , tredje försöket

Sleipnir, 20/2, 27 år, (3:e försöket)

Ellilor, 21/2, 29 år (6:e försöket)

Annne29, 22/2, 29 år, (10:e försöket)

Saora, 23/2, 31 år, (7:e försöket)

Rumpelstiltskin, 24/2 (6:e försöket)

Ninaaa1, ca 24/2, 24 år, (13:e försöket)

FilippaBark, ca 25/2, 33 år, (7 försöket)

Grapefrukt89 25/2, 31 år, (5:e försöket)

Msofia91, 26/2, 29år (7:e/8:e försöket)

VirrePirre06, 26/2, 29år (4:e försöket)

zelling, 11/2, 32 år, (11:e försöket)

Svar på tråden BIM Februari 2021 - första barnet