• KNAS2

BIM Februari 2021 - första barnet

Hej!

Skapade en tråd för oss som går i längtan efter en bebis! Kan februari bli vår mirakelmånad tros? Här stöttat och peppar vi varandra, och samtidigt kan vi kräkas på den eviga väntan när vi känner oss deppiga.

Det är högt och lågt men tillsamman blir vi starkare!

Hoppas på många plus i denna grupp! HEJA OSS!

Listar mig själv så här långt, vill ni vara med? Kopiera listan och lägg till ditt namn och förväntad BIM.

LISTA:

KNAS2, 3/2, 31 år (7:e försöket)

• Svar på tråden BIM Februari 2021 - första barnet
  • Abrakadbra

Tack snälla allihopa. Tror fortfarande inte att det är sant... vi slutade helt att försöka. Hade inte mycket till symptom men här sitter jag. Är lur på hur jag ska berätta för sambon...

• Ericky
    Abrakadbra skrev 2021-02-27 20:49:08 följande:

Får panik. Jag vågade testa

Wow! Stort, stort grattis! Hoppas att du får en fin graviditet <3
  • Eclipse

Grattis!
  • Sellerin

WOW GRATTIS!!! <3 =D
  • Abrakadbra

Är det inte märkligt att man längtat så mycket eftet barn, och nu när man äntligen blir gravid har ångesten infunnit sig. Jag är superglad men har fullständig panik. Är det rätt tid? Kommer psyket palla? Är sambon verkligen den rätta?

• Dumlan
    Abrakadbra skrev 2021-02-28 12:32:29 följande:

Är det inte märkligt att man längtat så mycket eftet barn, och nu när man äntligen blir gravid har ångesten infunnit sig. Jag är superglad men har fullständig panik. Är det rätt tid? Kommer psyket palla? Är sambon verkligen den rätta?

Jag har en dotter som är tre, och hade exakt de tankarna du skriver när jag väntade henne (tog ändå ett åt innan vi blev gravida då). Till och med när hon var hos oss. Älskar henne mer än livet, men de första halvåret/året undrade jag va sjutton vi gett oss in på.
  • Sellerin

Åh det är många som säger att det är aldrig rätt tid! Det blir när det blir! <3 Det kommer säkert vara lite ups and downs som med livet i det stora hela, onödigt att tro att det är en dans på rosor som väntar :) Du och din sambo kanske under graviditeten kan förbereda er på bästa möjliga sätt genom att prata om era förväntningar och hur ni skulle vilja att livet som 3 blir. Gräset är sällan grönare på andra sidan, och så länge man är två om att jobba på relationen och hur man kan vara sitt bästa jag för både sig själv och för den andra, så ska allt säkert gå bra. :) det känns naturligt att lite oro och ångest infinner sig mitt i glädjen, mycket kommer ju förändras nu. Så spännande!
  • Carina82

Förstår till hundra procent och jag tror det är helt naturliga tankar när livet är på väg att ändras <3 Har du berättat för honom nu? : )
  • Abrakadbra

Så otroligt skönt att få läsa era kommentarer. Vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Tack alla.

Min sambo kommer hem när som helst nu då han varit borta hela dagen så nu sitter jag och väntar på att kläcka ur mig nyheten. Herregud så nervös jag är.

• panda91

Stort stort grattis!!! Vilken lycka! 

Svar på tråden BIM Februari 2021 - första barnet