• Anonym (B B)

Hur mycket ?

Hej

Min fråga är hur mycket ska man som styvmamma eller jag är sambo ,ser mig knappt som nån styvmamma blanda sig i att uppfostra? Pojken är 10 år och bor nu på heltid hemma hos oss.

Krångel med ex och umgänge då mamma valde att inte träffa pojken på ett tag. (Hennes val)

Typ att se till att han har borstat tänder och inte fuskar, när är det dags att bada osv...

• Svar på tråden Hur mycket ?
  • Anonym (B B)

Vilka bra svar jag fick av er Tack!

Det är inte enkelt i vissa situationen tex vid matbordet då han är selektiv med maten , äter knappt något som jag lagar . Eftersom bara jag lagar all mat jag blir frustrerad över pojkens beteende. Om det är något han verkligen inte gillar ( gillar inte 90%) av hemlagat då förväntar han sig MC????

Ska jag bry mig eller inte hur ska jag göra?

Såhär har det vart i 6 månader snart...har tappat tålamod och har ingen lust att äta vid samma bord. Plus ska han alltid gå på toa mitt i maten om det är ngt han inte gillar.

• Anonym (B B)
    Tow2Mater skrev 2021-01-10 19:21:00 följande:

Laga lite mer mat barnet gillar? Att han inte gillar 90% säger ju inte så mycket, vad gillar han inte? och vad gillar han?

Äter inga grönsaker , frukt ( har aldrig ätit pga sin diagnos) bara lite äpple ibland . Äter inga såser , grytor eller fil. Det han äter är torra makaroner stekt korv o fisk pommes hamburgare. Som sagt väldigt komplicerat unge .
  • Anonym (B B)
    Fiona M skrev 2021-01-10 20:34:19 följande:

Vad gör din man och vad tycker han du ska göra?

Han gör det mesta en pappa ska göra när vi är tillsammans eller när han är med sin son (ej matlagning) bara snabb fixat mat.

Vi jobbar olika skift och när han är på jobbet då tar jag all ansvar på mig som en riktig mamma. Som för en timma min man jobbar och jag är ensam hemma med han . Gav han mackor att äta vill inte att han ska somna hungrig. Nattade honom och sa god natt . Vill inte ersätta hans riktiga mamma och påminna han om henne....jag vet att han saknar henne men vi kan inte tvinga henne att få träffa sin son. Vi har inga gemensamma barn , vi är tre i familjen nu
Svar på tråden Hur mycket ?