• Anonym (A)

Hur mycket ?

Anonym (B B) skrev 2021-01-10 19:15:49 följande:

Vilka bra svar jag fick av er Tack!

Det är inte enkelt i vissa situationen tex vid matbordet då han är selektiv med maten , äter knappt något som jag lagar . Eftersom bara jag lagar all mat jag blir frustrerad över pojkens beteende. Om det är något han verkligen inte gillar ( gillar inte 90%) av hemlagat då förväntar han sig MC????

Ska jag bry mig eller inte hur ska jag göra?

Såhär har det vart i 6 månader snart...har tappat tålamod och har ingen lust att äta vid samma bord. Plus ska han alltid gå på toa mitt i maten om det är ngt han inte gillar.

Vem lagade maten innan ni flyttade ihop?

Pappan får väl steppa upp och börja ta ansvar, laga mat som ungen gillar t ex. 
  • Anonym (A)
    Anonym (B B) skrev 2021-01-10 14:32:50 följande:

Hej

Min fråga är hur mycket ska man som styvmamma eller jag är sambo ,ser mig knappt som nån styvmamma blanda sig i att uppfostra? Pojken är 10 år och bor nu på heltid hemma hos oss.

Krångel med ex och umgänge då mamma valde att inte träffa pojken på ett tag. (Hennes val)

Typ att se till att han har borstat tänder och inte fuskar, när är det dags att bada osv...

Det bestämmer du och pappan. Pratade ni inte om detta innan ni flyttade ihop?
Svar på tråden Hur mycket ?