Inlägg från: lövet2 |Visa alla inlägg
  • lövet2

Farmen 2021

Nu har jag äntligen tittat i kapp på Farmen och Torpet. Jag var lite sen i starten av olika anledningar.

Mina favoriter till segern är Daniel, Helena och Malin, även om jag är rätt irriterad på Daniel just nu. Han får brev från sina barn och börjar yra om att vinna till varje pris - för barnens skull. Det verkar bara korkat. Vad tycker han är viktigast, när programmet väl har börjat visas? Vill han verkligen lära sina barn att det är rätt att ljuga, luras och svika så länge man kan tjäna på det? Jag skulle i alla fall skämmas över att bete mig illa mot folk i ett TV-program, oavsett hur mycket man tjatar om att det är en tävling.

Med det sagt, så vill jag se en vinnare som jobbat hårt, försökt lära sig driva en gård och varit ärlig och schysst mot de övriga. Henrik var min stora favorit, men han var ju inte där för att sola, bada och skapa pakter. Därför tyckte han nog att han gjort sitt när han hamnade på Torpet.

Vem vill jag se i finalen tillsammans med de 3 favoriterna? Kanske Philippe eller Allan i så fall.

• lövet2

Vem ska Philippe välja som andrakämpe? Jag gissar på Linnea eller Malin. Jag vet inte riktigt vem jag tycker ska åka ut i kväll, men kanske Linnea.

• lövet2

Så skönt att Daniel vann! Annars är det en sorglig samling kvar. Malin är värd en finalplats, men resten borde inte ens vara kvar. Allan visar upp riktigt fula sidor. Att han får utbrott när han är hungrig är en sak, men hans uttalanden om att alla andra är korkade och att han bara står ut med dem när han är mätt och nöjd? Han verkar tycka att det är deras eget fel att han får raseriutbrott. Att de förtjänar hans ilska eftersom de är så korkade och irriterande.

Det borde bli Torpet-final i veckan. Då får jag ändå hoppas att Helena tar sig till Farmen!

• lövet2

Det känns inte bra med Allan som storbonde. Känns som att han kommer att utnyttja sin ställning till att ge igen.

• lövet2

Det hände inte särskilt mycket i kväll. De gnällde på varandra och inte mycket mer än så. Imponerad ändå av Linnea, att hon vågade stå och hålla stocken medan irriterade Allan viftade med yxan.

• lövet2

Oj, det känns inte som att vi har sett samma avsnitt!
    Det här är vad jag såg:

Allan pratade om hur gott det vore med svampomelett till lunch. Daniel frågar om Allan kan tänka sig att fixa det, och Allan säger att visst kan han göra lunchen. Så kommer torparna, glad återförening och så blir det dags för lunchgräl. Linnea och Karin undrar om Allan inte tänker fixa mat och han blir förbannad och påstår att han aldrig lovat att göra lunch. Varför skulle just han laga maten? Han gör ju allting annat och de gör ingenting. Att de brukar laga maten räknas inte, för "det tar ju bara 10 minuter".

Jag skulle bli rasande av en sådan kommentar, särskilt som de måste laga allting från grunden där på Farmen. En enda måltid på Farmen tar massor av tid och jobb att laga till, men han fnyser bara föraktfullt åt det. Inte konstigt att Linnea och Karin vägrar att ge sig (men ja, jag har också svårt för Karin). Att Allan jobbar hårt med vissa utvalda arbeten uppväger inte hans förakt för de övriga deltagarna och hans raseriutbrott.

Tyvärr känns det som att nästan alla värdiga vinnare har försvunnit på vägen. Kvar är de som varit bäst på intriger och skitsnack eller som varit tillräckligt medelmåttiga för att inte kännas som hot i en final.

• lövet2
    Johannus skrev 2021-03-04 22:16:52 följande:
    Ja dessa två gör inget för att hjälpa killarna. Uppgifterna gäller alla, men årets Farmare har verkligen haft delade uppgifter på killar och tjejer. "Frun ska stå vid spisen medans mannen gör grovgörat" Typ eller?
    Det var ju en storbonde som försökte göra något åt det där (Mary?), men hon fick liksom bara skit för det. Killarna stod och hånlog och väntade på att hon skulle misslyckas, och när uppdragen inte blev godkända, då gick de genast tillbaka till "mannen snickrar och kvinnan lagar mat".
  • lövet2
    Nandez skrev 2021-03-07 20:58:27 följande:
    Vilken fåntratt Erik är
    Ja, han och Linnea tillsammans är inte bra. Det var ju de som slarvade så mycket med jobbet att hela uppdraget misslyckades för några veckor sedan. Det var något med spikar som stack ut här och där bland annat. De där två tillsammans svamlar mest och jobbar helst inte så mycket.
  • lövet2

Vem kan Erik välja som förstekämpe? Hur tänker han? Malin skulle ta Linnea kanske. Daniel skulle ta Philip? Allan skulle nog ta Philip också. Kanske Erik väljer Allan då ...

• lövet2
    molly50 skrev 2021-03-08 21:11:50 följande:
    Philip blev väl fredad som gårdskarl?
    Jo, men bara som förstekämpe. Vem som helst kan välja honom som andrekämpe.
Svar på tråden Farmen 2021