• ITrust

    Hur reagerar du när folk uttrycker en stark önskan om ett visst kön på barnet?

    Hur känner du när folk uttrycker en stark önskan om ett visst kön på barnet och blir besvikna ifall det inte blir det kön som de hoppades på?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur reagerar du när folk uttrycker en stark önskan om ett visst kön på barnet?
  • Anonym (H)

    Blir inte provocerad, tycker bara det är extremt omoget, löjligt och otacksamt.

  • Mandel
    Anonym (H) skrev 2021-01-11 14:03:23 följande:

    Blir inte provocerad, tycker bara det är extremt omoget, löjligt och otacksamt.


    Håller med.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Sanna)

    Har aldrig varit med om det IRL, bara läst om det här på FL. Tycker det låter omoget och fördomsfullt.

  • Drottningen1970

    Jag tycker de borde sterilisera sig.

    Det är skillnad på att önskar i form av ?det vore skoj om det blev en pojke/flicka den här gången?

    Än en så stark önskan att man blir besviken om det blir fel kön...

  • Anonym (Bryr mig inte)

    Jag bryr mig inte. Varför skulle jag bry mig?

  • Anonym (Sköt dig själv och skit i andra)

    Varför skulle jag bry mig....? Det är deras liv, alla har rätt till sin egen åsikt om sitt eget liv och det har ingen annan med att göra.

  • Anonym (Bryr mig inte)
    Anonym (Sköt dig själv och skit i andra) skrev 2021-01-11 15:31:38 följande:

    Varför skulle jag bry mig....? Det är deras liv, alla har rätt till sin egen åsikt om sitt eget liv och det har ingen annan med att göra.


  • Aniiee

    Jag blir inte provocerad, däremot lite ledsen. 


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Anonym (Libbsticka)

    Är det första barnet så känns det lite fånigt.

    Och jag tänker också att man kanske inte har någon i närheten som haft problem med sin fertilitet, för om man själv haft missfall eller sett hur jobbigt det är för en nära vän önskar man sig vanligen bara en normalstörd unge och blir glad för det.

    Men å andra sidan om man som en släkting fått tre av ena sorten redan så kan det ju vara roligt med en av den andra, det förstår jag.

    Att ha en diskret önskan om kön är väl inte fel. Att sjukskriva sig i förtvivlan efter UL och skriva på nätet att man aldrig kommer att älska ett barn av "fel" kön är överdrivet och direkt sjukligt.

Svar på tråden Hur reagerar du när folk uttrycker en stark önskan om ett visst kön på barnet?