Barnens pengar
Alltså är ju konstigt om familjen inte har råd att köpa det nödvändigaste, medan dottern går runt och köper hästar..
Alltså är ju konstigt om familjen inte har råd att köpa det nödvändigaste, medan dottern går runt och köper hästar..
Soc skiter i om någon dör till följd. Har pengar kommit in på kontot är man körd, det dras av från kommande utbetalning.
När jag precis började med bidraget hade jag inte så jag klarade att betala hyran den månaden, och då förde min mamma över till detta, som ett lån. Men då såg de detta som inkomst och drog av från nästa månad.. Försökte förklara att jag hade svultit ihjäl annars men klart de inte brydde sig.. Trots att jag hade autism, depression och precis flyttat hemifrån. Så ja, hästproblemet lär de inte ha någon nåd med.
Fan vilka bittra jävlar det är i denna tråden. Skärp er!
Att ha en massa pengar på barnens konto och sedan leva på försörjningsstöd från skattebetalarna, är ju en toppen affärside!!!!
Jag för över mina sparpengar till mindre barn! Ev inkomster kan också föras över till mina barn!! De pengarna kan användas till mycket kul! Köpa hästar, båtar, sommarhus, resor!!! Jaaa!!!
Och så kan väl skattebetalarna bidra med mina löpande utgifter via försörjningsstödet!
Om det vore möjligt tror jag vi skulle ha många villiga socialbidragstagare!