• Anonym (X)

Barnens pengar

Dotterns tog ut pengar från sitt konto, köpte en häst, sålde den nu och vill köpa en ny häst. Jag har inget jobb och sökte försörjningsstöd och de vill att vi lever på pengarna då första hästen såldes. Ska mitt barns sparpengar gå till det? Även de hon har kvar på kontot?

• Svar på tråden Barnens pengar
  • Kjell2
    Anonym (X) skrev 2021-01-11 15:48:55 följande:

Dotterns tog ut pengar från sitt konto, köpte en häst, sålde den nu och vill köpa en ny häst. Jag har inget jobb och sökte försörjningsstöd och de vill att vi lever på pengarna då första hästen såldes. Ska mitt barns sparpengar gå till det? Även de hon har kvar på kontot?

Hur gammal är dottern?
  • Anonym (U)

Alltså är ju konstigt om familjen inte har råd att köpa det nödvändigaste, medan dottern går runt och köper hästar..

• Anonym (Skeptisk)

Jag skulle tro att de ser det som en del av familjens tillgångar så de kommer antagligen kräva att ni gör slut på de pengarna först.

• Anonym (.)
    Anonym (X) skrev 2021-01-11 15:48:55 följande:

Hur har din dotter råd att ha en häst?

Men annars så ja, det är väl så reglerna ser ut. Som någon skrev, känns ju konstigt att skattebetalarna ska stå för era kostnader när ni har råd med häst...
  • Anonym (Skeptisk)

Särskilt om du har tillgång till kontot.

Men jag kan ha fel! Vi får se vilka fler svar som dyker upp i tråden.

• Kjell2

Bor dottern hemma hos resten av familjen och vad sysselsätter hon sig med, studier, jobb?

Bidrar hon till hushållets ekonomi på något sätt och har hon egen inkomst?

• Anonym (häst är lyx.)

Att ha häst är en lyx och inget man har när man inte har råd med annat. Detta om man bor tillsammans. Att ha häst är jävligt dyrt. Verm betalar alla kostnader kring hästen? 

• Gameofthrones

Asså?! Va? Förstår inte riktigt.

Varför har du inga pengar? Arbetslös? Din dotter borde tänka på hur hon försörjer sig köpa häst och sälja tillbaka för en ny? Bortskämd eller? Hon prioriterar inte direkt vad som är vad.

Hennes ålder, hur bor ni? Varför har du ingen annan lösning på din ekonomi?

Bor ni tillsammans?

• Anonym (A)
    Anonym (.) skrev 2021-01-11 15:58:02 följande:
    Hur har din dotter råd att ha en häst?

Men annars så ja, det är väl så reglerna ser ut. Som någon skrev, känns ju konstigt att skattebetalarna ska stå för era kostnader när ni har råd med häst...
    Håller med
Svar på tråden Barnens pengar