Inlägg från: Anonym (U) |Visa alla inlägg
  • Anonym (U)

Barnens pengar

Alltså är ju konstigt om familjen inte har råd att köpa det nödvändigaste, medan dottern går runt och köper hästar..

• Anonym (U)
    Anonym (Y) skrev 2021-01-11 17:29:34 följande:
    Var bodde hästen som såldes menade jag.
    Viktigaste är vem som stod som ägare. Samt vem som tog emot pengarna vid försäljningen. Soc ser allt som kommer in på kontot som inkomst. Avsett om det är 10 kr eller 200.000 Kr. Om pappan hade skött pengarna från sitt konto hade det inte varit några problem. . 
  • Anonym (U)

Soc skiter i om någon dör till följd. Har pengar kommit in på kontot är man körd, det dras av från kommande utbetalning. 

När jag precis började med bidraget hade jag inte så jag klarade att betala hyran den månaden, och då förde min mamma över till detta, som ett lån. Men då såg de detta som inkomst och drog av från nästa månad.. Försökte förklara att jag hade svultit ihjäl annars men klart de inte brydde sig.. Trots att jag hade autism, depression och precis flyttat hemifrån. Så ja, hästproblemet lär de inte ha någon nåd med. 

• Anonym (U)
    Jonnynilsson skrev 2021-01-12 11:22:45 följande:
    Så ni skall hålla er med en dyr häst med alla dess omkostnader och dessutom försörjas av våra skattepengar via Soc?!

Jag hoppas verkligen inte det. Så tufft är det inte att betala skatt!
    Dottern har en rik pappa som ej bor med dem.. 
  • Anonym (U)
    Anonym (K) skrev 2021-01-12 12:22:31 följande:

Fan vilka bittra jävlar det är i denna tråden. Skärp er!

Dock inte så konstigt när hon inte skrev i tråd starten att pappan köpt hästen.. Folk tror ju då att de går på bidrag medan en i familjen går runt och köper hästar. 
  • Anonym (U)
    Anonym (ooo) skrev 2021-01-12 12:29:30 följande:
    men då ägde väl pappan hästen? 
    Spelar ingen roll vem som äger den. Pengar som kom in på mammans konto ser soc som inkomst. oAvsett vems pengarna egentligen är. 
  • Anonym (U)
    Anonym (gnägg) skrev 2021-01-12 13:41:01 följande:
    Snälla nån...det kanske var en ponny och hon kan ha vuxit så pass att hon behöver en stor häst. Den ponnyn kommer till någon annan som behöver den. Det behöver inte innebära att den far illa. 

Vilka märkliga kommentarer i den här tråden. 
    Låter inte så då hon skrev. Att dottern tog ut pengar från sitt konto och köpte en häst. Då kan hon ej ha varit allt för liten.. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Gh) skrev 2021-01-13 15:01:44 följande:

Att ha en massa pengar på barnens konto och sedan leva på försörjningsstöd från skattebetalarna, är ju en toppen affärside!!!!

Jag för över mina sparpengar till mindre barn! Ev inkomster kan också föras över till mina barn!! De pengarna kan användas till mycket kul! Köpa hästar, båtar, sommarhus, resor!!! Jaaa!!!

Och så kan väl skattebetalarna bidra med mina löpande utgifter via försörjningsstödet!

Om det vore möjligt tror jag vi skulle ha många villiga socialbidragstagare!

Fast barnets pengar kom inte från henne utan från pappan som bor i annat hushåll.
Svar på tråden Barnens pengar