Orosanmäla?
Anonym (Ps) skrev 2021-01-12 02:48:12 följande:
lite väl onödigt skrivet i slutet! Så om min svenska är så oförstådd så var du väl ej tvungen att svara

.. Plus att jag en del av familjen men vill vara anonym i det jag skriver. Föräldrar A har knappast sängar till barnen .. Inget normalt boende för 5 stycken kloka du .. Samt så är vi ute för barnens trygghet, du kanske glömde ordet förolämpning i det svenska rättsystemet så visas ingen hänsyn vad barnen vill och ej! Föräldrar A har inte visat intresse att dra barnen till sig med kärlek och ömhet samt trygghet! dem är barn nu när dem väl flyttar om ca 10 år då är det en annan 5:a men vi snackar om deras trygghet i nutiden! Hoppas du förstår min svenska nu!
Men ja, vad är det du undrar över? Man kan orosanmäla "allt", bara att göra så bedömer sen Soc om anmälan läggs ner eller om de ska arbeta med frågan.
Nu var det inte jag som skrev den kommentaren du svarar på här men det är faktist lite vårt att bena ut vad du menar. Du är inte speciellt trevlig själv i svaret tillbaka.
Man förstår rent generellt att du är oroad (detaljerna är lite röriga), och ja är svaret: har du oro och barnen inte vill dit, då kan du göra en anmälan.