Äppelklyfta skrev 2021-01-12 21:32:47 följande:
Okej, jag är ganska karriärsinriktad och det är viktigt för mig att jobbet funkar bra och sådär... så det är faktiskt en av de saker som jag funderar en del på. Vilka faktorer skulle mer vara relevanta för dig? Vill gärna höra mer!
Du trivs på ditt nuvarande jobb. Du kan hitta ett nytt, särskilt om du är hyfsat ung. Inte för att vara morbid men dina släktingar lever inte lika länge som du själv. De kan du inte ersätta.
Det som vore viktigt för mig är förutom släkt och vänner vilka möjligheter jag har på orten. Jag lämnade min egen hemstad som ung och tyvärr kommer jag aldrig mer att kunna flytta tillbaka, men mitt beslut då grundade sig på att arbetsmarknaden var urusel, jag kände att jag aldrig skulle kunna få ett ordentligt jobb där. Med möjligheter menar jag inte bara jobb utan även bostad, var det är bra att bo (trygghet) och billigt. Som jämförelse hade jag kunnat köpa tre likadana hus på hemorten som där jag bor nu. Jag är inte helnöjd med mitt beslut som du förstår, men det är som det är nu. Det finns andra fördelar här, och nackdelar där jag kom ifrån också så klart.
Man måste se till helheten och fundera på vad som är viktigt för en, vad kan man tänka sig att byta ut. Du kanske inte står så nära dina släktingar, då kanske ditt liv i Sthlm är värt mer, alla har sina egna prioriteringar. Så du måste fundera på vad som är viktigt för dig, på riktigt.