• Anonym

Boktips barn och ungdomsböcker, engelska?

Söker boktips på barn och ungdomsböcker (helst deckare) skrivna på engelska.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-01-13 08:40
    Söker främst ungdomsböcker.

• Svar på tråden Boktips barn och ungdomsböcker, engelska?
  • Anonym (H)

Harry Potter? Visserligen inte deckare men böckerna har uppskattats av mina barn.

• Anotherone

Jag skulle också behöva tips. Och gärna något som inte är fantasy. 
    Harry Potter har vi redan läst i alla möjliga språk och format. 
    Vanlig skönlitteratur för ungdom.. 
    Jag hittar massor på svenska men inte mycket på engelska. 

• Anonym
    Anotherone skrev 2021-01-13 11:23:24 följande:

Jag skulle också behöva tips. Och gärna något som inte är fantasy. 

Harry Potter har vi redan läst i alla möjliga språk och format. 

Vanlig skönlitteratur för ungdom.. 

Jag hittar massor på svenska men inte mycket på engelska. 

Jag söker inte heller fantasy böcker utan deckare/mysterier.

Ungefär i samma stil som "dalslandsdeckarna" eller denna www.adlibris.com/se/bok/roda-spar-9789163879425

Det är tråkigt att det inte finns så många böcker på engelska men på många andra mindre språk finns det. Konstigt.
  • LFF
    Anonym skrev 2021-01-13 11:43:17 följande:
    Jag söker inte heller fantasy böcker utan deckare/mysterier.

Ungefär i samma stil som "dalslandsdeckarna" eller denna www.adlibris.com/se/bok/roda-spar-9789163879425

Det är tråkigt att det inte finns så många böcker på engelska men på många andra mindre språk finns det. Konstigt.
    Sluta söka på svenska sidor. Svenska bokhandlare är (ofta) usla på böcker på engelska, även när det gäller böcker för vuxna. Vill man ha något vettigt så är det ju tex Amazon.co.uk (eller .com) som gäller. Du har även tex www.barnesandnoble.com/b/books/teens-ya/_/N-1fZ29Z8q8Z19r4
  • Anonym
    LFF skrev 2021-01-13 11:48:57 följande:

Ålder 6-8 år:

Mysteries & Detective stories

Ålder: 9-11 år:

Mysteries & Detective stories

Young Adult:

Mysteries & Thrillers

Tack! Finns dem att låna på svenskt bibliotek?
  • LFF
    Anonym skrev 2021-01-13 14:46:45 följande:
    Tack! Finns dem att låna på svenskt bibliotek?
    Ingen aning. Tror de är rätt dåliga på att ta in barn- och ungdomsböcker på engelska (mer än typ Harry Potter). Mina barn är än så länge för små för att läsa på engelska (7 år) så jag har inte botaniserat alltför mycket. Men eftersom jag själv läser så gott som endast på engelska själv så blir det generellt att köpa mina böcker oavsett genre. Enda biblioteket som haft ett hyfsat vettigt utbud när jag lånade böcker när jag var yngre var det stora Stadsbiblioteket inne i centrala Stockholm. Men även där var utbudet inte suberbra.
Svar på tråden Boktips barn och ungdomsböcker, engelska?