Nätdejting hårt jobb för killar
Så talande. Snygga bilder på tvättbrädan.
Och alla kvinnor är ärliga och sanna.
Så talande. Snygga bilder på tvättbrädan.
Och alla kvinnor är ärliga och sanna.
Det måste vara tufft att inte få några svar alls. Jag själv går säkert 30-40 nya kontakter i veckan. Utseende och kropp är allt på nätet.
Haha, stämmer så bra. Jag ber alltid om helkroppsbild om det inte finns. Har gått på några minor. Det sjuka är att jag själv är i mycket bra form och har så svårt att förstå att så många kvinnor tror att en snygg vältränad man skulle vara intresserad av henne när det finns massor med kvinnor som tar hand om sig att välja bland. Jag tror verkligen uppmärksamheten kvinnor får på nätet får dem att tro att de är 10:poängare och eftertraktade.
EXAKT! Det komiska/tragiska i det här är att vi är ett gäng singelkompisar som nästan skulle kvala in som detektiver för när någon ska dejta någon så skickar vi runt uppgifterna i gruppen. På så vis hjälper alla till att sniffa reda på sanningen om personen. Och tyvärr är det väldigt ofta personen i fråga är gift eller har barn (sägare att han inte har det), är i relation eller har ljugit om något såsom yrke etc.
Det tar en massa tid som tjej att klura ut huruvida dejten är trovärdig. Jag lyckades avstyra min väninna från att dejta en psykopat. Lyckades hitta saker om honom på nätet efter grottans som var högst otrevliga :( ska det behöva vara såhär??
Fast ni killar får ju så få svar (enligt er själva), så det kan ju inte ta så mycket tid som det gör kvinnor som får massor av svar (enligt er själva).
Vänta lite nu, du likställer ditt letandet av en helkroppsbild med en mitt snokande om mannen är kriminellt belastad, är gift, catfishing?
Du riskerar att träffa en mullig kvinna på en dejt. Jag riskerar att träffa någon som i värsta fall kan kosta mig livet.
Stor skillnad.
Och jo vi tjejer stöter också på killar som döljer högt hårfäste med en keps/mössa, döljer ölmage etc med halvkroppsbild och t.o.m. sina ögon bakom solglasögon. Det är generellt vedertaget att alla försöker snygga till sig och manipulera sina bilder.
Personligen har jag inget emot att träffa en man med högt hårfäste eller extra kg. Det är inte vad jag skulle kanna en misslyckad dejt. Att däremot träffa en gift man och bli indragen i ett sånt scenario är betydligt värre..
Som kille har man all tid i världen att sitta och skriva till kvinnor eftersom man inte får några meddelanden att läsa :)
Det vore intressant att se vad som hände om män bara kunde svara på meddelanden?
Jag lät flera jämnåriga kvinnor läsa min profiltext och fick mycket beröm. Alla fyra bedömde mig mellan 6-8 då jag är lång, smal och uppfattas av dem som lättsam och trevlig. En av dem trodde mig inte när jag sa att det var stendött Det är hon som numera är sambo med en man som jag fixade dejten med hennes profil.
Fast vi vill ju inte ha män som drägglar över en rumpa på en bild från gymmet. Det är ju det som är poängen. Fattar ni verkligen inte det?
Vi vill inte ha kukar uppkörda i ansiktet i Messenger och klämkäcka kommentarer om utseende, sex och putande läppar.
Men det är väl just det här som är pudelns kärna - bittra män som anser att vi ska stå ut med mansgrisar för att de ska slippa vara ensamma. Och vi kvinnor försöker förtvivlat hitta en vettig man att bilda familj med i jättehögen av snoppbilder och desperata män.
Ni hävdar envist att det är dåligt med vettigt utbud bland kvinnor och att vi inte anstränger oss. Men ni har inget problem med att maila till random bunt kvinnor med ankläppar och urringning utan att ens läsa profilen och blir sen sur för att VI anses ytliga?
Dubbelmoral much?
En vältränad person som gymmar vill nog båda parter ha men måste det alltid fällas kommentarer om just rumpan? Vill du ha ett seriöst förhållande kommenterar du väl knappast att hon har en schysst röv? Eller?
Du frågar kanske hellre vad hon tränar och vad hon siktar på för mål med träningen? Kanske blir nyfiken på hur mycket tid hon lägger på träningen etc för att kunna få en uppfattning om hennes ambitioner tex.
Det här belyser väl lite skillnaden mellan män och kvinnor i dejting. Bara det faktum att hon fått till 100 dejter.
www.expressen.se/premium/relationer/angela-46-har-gatt-pa-100-dejter-det-har-larde-hon-sig/
Jag har inte lyckats få till 100 dejter ens under hela mitt liv.