• Anonym (Stanley)

    Nätdejting hårt jobb för killar

    Som han säger i slutet:
    - Det är klart att det hade varit jätteskönt om man bara kunde lägga upp sin profil och sätta sig och vänta på mail från tjejer. Men samtidigt, letar man efter någon får kan ju jobba för det. Man kan ju inte vänta sig att jultomten ska komma och leverera en flickvän i julklapp direkt.

    www.expressen.se/dejting/natdejting-hart-jobb-for-killar/

    Nej, det är bara tjejer som kan vänta sig att jultomten ska komma och leverera en flickvän.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-01-15 06:54
    Eller POJKVÄN :P

  • Svar på tråden Nätdejting hårt jobb för killar
  • Anonym (Ehh nä)

    Och du tror att den första killen som skriver till en tjej automatiskt är den rätta?

    Som tjej måste jag först sålla bland alla dickpicks och alla meddelanden med ett "hej, knulla?"... Sen måste jag sålla bland dom som inte kan ta ett nej. Sen får jag möjlighet att titta på utbudet och konstaterar att majoriteten av männen är i fel ålder eller bor på fel plats eller vill fel saker.

    Och du tror fortfarande att jag bara lutar mig tillbaka och kan välja?

  • Anonym (nja)
    Anonym (Stanley) skrev 2021-01-15 06:53:41 följande:

    Som han säger i slutet:
    - Det är klart att det hade varit jätteskönt om man bara kunde lägga upp sin profil och sätta sig och vänta på mail från tjejer. Men samtidigt, letar man efter någon får kan ju jobba för det. Man kan ju inte vänta sig att jultomten ska komma och leverera en flickvän i julklapp direkt.

    www.expressen.se/dejting/natdejting-hart-jobb-for-killar/

    Nej, det är bara tjejer som kan vänta sig att jultomten ska komma och leverera en flickvän.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-01-15 06:54
    Eller POJKVÄN :P


    Du är naiv om du tror att det fungerar olika för tjejer och killar. Även om en viss tjej kanske får många kontaktförsök så är det knappast så att alla passar, som föregående inlägg försökt förklara för dig. 

    Det finns också mängder med kvinnor som inte alls får så många mail. Du verkar tro att "alla" tjejer får mängder med mail. 

    Alla som vill träffa någon och skapa en relation, måste ju jobba för det, vare sig det är IRL eller online. Det räcker inte att man sett ett foto och läst en kort text, lika lite som det räcker att du sett någon ute på krogen/dansgolvet och sagt hej. Det är sen det verkliga jobbet startar, oavsett var kontakten startar. 
  • Anonym (Hugge)

    Men sluta med nätdejtandet då om det är så himla jobbigt. Varför fortsätter du med en metod som uppenbarligen inte funkar för dig?

  • Anonym (Biologi)

    Ingenting har hänt på 10 år. Om forumet finns kvar om 10 år kommer jag förmodligen kunna lägga upp en länk till en artikel som konstaterar samma sak. Just nätdejting visar att kvinnor bara vill att de skall vara jämställt när de gynnas. Då går det helt  plötsligt bra att skylla på biologi.


    Nätdejting befäster våra könsroller - Ingenstans är tjejerna så passiva och killarna så aktiva 


    https://www.aftonbladet.se/debatt/a/J1lGAm/natdejting-befaster-vara-konsroller

  • Anonym (Frida)

    Skulle det vara lätt för oss tjejer?!

    Jag är 34 år och den biologiska klockan tickar obarmhärtigt varje dag. Jag behöver träffa mannen i mitt liv snarast för att kunna få den familj jag längtar efter (bara tanken på att min tid rinner ut för varje dag och att jag inte skulle kunna få barn får mig att kallsvettas och i panik).

    Jag har aktivt nätdejtat nu i 2 år och jag är nästintill UTMATTAD av det. Men jag måste fortsatta för annars är det kört...

    Och det är många som skriver. Men som tidigare angett, många i fel ålder eller bor på fel plats och tyvärr många många som bara verkar vilja ligga. Har varit på en massa dejter, men ingen som klickar trots att jag verkligen sänkt ambitionen för en man: han bör vara snäll, positiv och driven. Punkt.

    Och jag märker ju såväl hur många killar utnyttjar en desperat kvinnas kärlekslängtan till att få henne på rygg med fina ord om framtid för att sen inte höra av sig igen och aktivt dejta vidare.

    Känns som varje dejt hittills plockat med sig en del av mig och ibland känner jag mig bara tom och ledsen. Det tar mer än vad det ger att dejta. Det är så brutalt.

    Det enda jag vill är att hitta min livskamrat med en normal och bra man. Jag förstår inte varför det ska vara en så omöjlig och svår uppgift.

  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Frida) skrev 2021-01-15 07:56:53 följande:

    Skulle det vara lätt för oss tjejer?!

    Jag är 34 år och den biologiska klockan tickar obarmhärtigt varje dag. Jag behöver träffa mannen i mitt liv snarast för att kunna få den familj jag längtar efter (bara tanken på att min tid rinner ut för varje dag och att jag inte skulle kunna få barn får mig att kallsvettas och i panik).

    Jag har aktivt nätdejtat nu i 2 år och jag är nästintill UTMATTAD av det. Men jag måste fortsatta för annars är det kört...

    Och det är många som skriver. Men som tidigare angett, många i fel ålder eller bor på fel plats och tyvärr många många som bara verkar vilja ligga. Har varit på en massa dejter, men ingen som klickar trots att jag verkligen sänkt ambitionen för en man: han bör vara snäll, positiv och driven. Punkt.

    Och jag märker ju såväl hur många killar utnyttjar en desperat kvinnas kärlekslängtan till att få henne på rygg med fina ord om framtid för att sen inte höra av sig igen och aktivt dejta vidare.

    Känns som varje dejt hittills plockat med sig en del av mig och ibland känner jag mig bara tom och ledsen. Det tar mer än vad det ger att dejta. Det är så brutalt.

    Det enda jag vill är att hitta min livskamrat med en normal och bra man. Jag förstår inte varför det ska vara en så omöjlig och svår uppgift.


    Håller med här. Är också kvinna och hatar nätdejting. Det är skitsvårt att träffa ngn där som man klickar med. De flesta killar vill bara ligga. Och bland de få som letar efter en seriös partner ska det även klicka med. Så vet inte vart du ts fått ifrån att det är lättare för män på dejtingsidor, det är det knappast skulle jag vilja påstå.
  • Ascendere
    Anonym (Frida) skrev 2021-01-15 07:56:53 följande:

    Skulle det vara lätt för oss tjejer?!

    Jag är 34 år och den biologiska klockan tickar obarmhärtigt varje dag. Jag behöver träffa mannen i mitt liv snarast för att kunna få den familj jag längtar efter (bara tanken på att min tid rinner ut för varje dag och att jag inte skulle kunna få barn får mig att kallsvettas och i panik).

    Jag har aktivt nätdejtat nu i 2 år och jag är nästintill UTMATTAD av det. Men jag måste fortsatta för annars är det kört...

    Och det är många som skriver. Men som tidigare angett, många i fel ålder eller bor på fel plats och tyvärr många många som bara verkar vilja ligga. Har varit på en massa dejter, men ingen som klickar trots att jag verkligen sänkt ambitionen för en man: han bör vara snäll, positiv och driven. Punkt.

    Och jag märker ju såväl hur många killar utnyttjar en desperat kvinnas kärlekslängtan till att få henne på rygg med fina ord om framtid för att sen inte höra av sig igen och aktivt dejta vidare.

    Känns som varje dejt hittills plockat med sig en del av mig och ibland känner jag mig bara tom och ledsen. Det tar mer än vad det ger att dejta. Det är så brutalt.

    Det enda jag vill är att hitta min livskamrat med en normal och bra man. Jag förstår inte varför det ska vara en så omöjlig och svår uppgift.


    Hoppas verkligen du hittar någon som du passar ihop med och som vill samma saker som du! 
  • Steven01
    Anonym (Håller med) skrev 2021-01-15 08:02:52 följande:
    Håller med här. Är också kvinna och hatar nätdejting. Det är skitsvårt att träffa ngn där som man klickar med. De flesta killar vill bara ligga. Och bland de få som letar efter en seriös partner ska det även klicka med. Så vet inte vart du ts fått ifrån att det är lättare för män på dejtingsidor, det är det knappast skulle jag vilja påstå.
    Kvinnor på datingsidor klickar på dom 20% snyggaste killarna, om det stämmer även på dig kanske du har svaret där?
  • Steven01

    För normala män med normalt utseende är nätdejting helt meningslöst.
    Satsa istället på att utveckla dig själv, fysiskt, mentalt och finansiellt så kommer kvinnor att jag dig istället.

  • Anonym (Lii)
    Anonym (Frida) skrev 2021-01-15 07:56:53 följande:

    Skulle det vara lätt för oss tjejer?!

    Jag är 34 år och den biologiska klockan tickar obarmhärtigt varje dag. Jag behöver träffa mannen i mitt liv snarast för att kunna få den familj jag längtar efter (bara tanken på att min tid rinner ut för varje dag och att jag inte skulle kunna få barn får mig att kallsvettas och i panik).

    Jag har aktivt nätdejtat nu i 2 år och jag är nästintill UTMATTAD av det. Men jag måste fortsatta för annars är det kört...

    Och det är många som skriver. Men som tidigare angett, många i fel ålder eller bor på fel plats och tyvärr många många som bara verkar vilja ligga. Har varit på en massa dejter, men ingen som klickar trots att jag verkligen sänkt ambitionen för en man: han bör vara snäll, positiv och driven. Punkt.

    Och jag märker ju såväl hur många killar utnyttjar en desperat kvinnas kärlekslängtan till att få henne på rygg med fina ord om framtid för att sen inte höra av sig igen och aktivt dejta vidare.

    Känns som varje dejt hittills plockat med sig en del av mig och ibland känner jag mig bara tom och ledsen. Det tar mer än vad det ger att dejta. Det är så brutalt.

    Det enda jag vill är att hitta min livskamrat med en normal och bra man. Jag förstår inte varför det ska vara en så omöjlig och svår uppgift.


    Du beskrev det så bra. Precis så är det. En full inbox. Män som inte bryr sig om att läsa din profil. En del är 20 år äldre. En del 15 år yngre. En del skickar sexanspelningar innan de ens sagt hej. Man får en dickpic när man säger hej. Eller så bor han 40 mil bort. Man får snygga bilder på någon som visar sig byggt en bastant ölmage sedan kortet på tvättbrädan togs. Män som säger sig vara underrättelseofficerer för att impa och visar sig vara skadereglerare på Folksam. Så mycket lögner och vilseledningar bara för att sticka ut. 

    Som kvinna tvingas man försöka klura ut vilka som är ärliga och sanna. Vilka som bara är ute efter sex. Man undviker sex på de första dejterna för att kunna sålla bort de som bara vill ha sex. Det är så svårt! Och inte roligt! Det är ett heltidsarbete och man får lägga så sjukt mycket tid för att hitta de genuina männen, och sen när man väl har gjort det ska det klicka. 
Svar på tråden Nätdejting hårt jobb för killar