Inlägg från: Anonym (man 39) |Visa alla inlägg
  • Anonym (man 39)

Nätdejting hårt jobb för killar

Anonym (Frida) skrev 2021-01-15 07:56:53 följande:

Skulle det vara lätt för oss tjejer?!

Jag är 34 år och den biologiska klockan tickar obarmhärtigt varje dag. Jag behöver träffa mannen i mitt liv snarast för att kunna få den familj jag längtar efter (bara tanken på att min tid rinner ut för varje dag och att jag inte skulle kunna få barn får mig att kallsvettas och i panik).

Jag har aktivt nätdejtat nu i 2 år och jag är nästintill UTMATTAD av det. Men jag måste fortsatta för annars är det kört...

Och det är många som skriver. Men som tidigare angett, många i fel ålder eller bor på fel plats och tyvärr många många som bara verkar vilja ligga. Har varit på en massa dejter, men ingen som klickar trots att jag verkligen sänkt ambitionen för en man: han bör vara snäll, positiv och driven. Punkt.

Och jag märker ju såväl hur många killar utnyttjar en desperat kvinnas kärlekslängtan till att få henne på rygg med fina ord om framtid för att sen inte höra av sig igen och aktivt dejta vidare.

Känns som varje dejt hittills plockat med sig en del av mig och ibland känner jag mig bara tom och ledsen. Det tar mer än vad det ger att dejta. Det är så brutalt.

Det enda jag vill är att hitta min livskamrat med en normal och bra man. Jag förstår inte varför det ska vara en så omöjlig och svår uppgift.

Det är intressant vad det kan bero på? Jag själv skulle beskriva mig som det du skrev, snäll positiv och driven. Jag finns med på dejtingsidor men ytterst sällan som jag skriver till någon där för det är ingen som verkat väldigt intressant. Kanske de killarna du söker har höga krav på sin partner och de vill inte chansa med att kontakta nån de inte känner för?

Har du provat andra sätt, som t ex genom andra intressen/hobbys på sidor som Facebook eller Instagram?
  • Anonym (man 39)
    Fjäril kär skrev 2021-01-15 16:59:57 följande:
    En vältränad person som gymmar vill nog båda parter ha men måste det alltid fällas kommentarer om just rumpan? Vill du ha ett seriöst förhållande kommenterar du väl knappast att hon har en schysst röv? Eller?

Du frågar kanske hellre vad hon tränar och vad hon siktar på för mål med träningen? Kanske blir nyfiken på hur mycket tid hon lägger på träningen etc för att kunna få en uppfattning om hennes ambitioner tex.
    Jag vill hellre ha en kvinna som inte gymmar.
  • Anonym (man 39)
    Fjäril kär skrev 2021-01-15 18:02:16 följande:
    Men du kommenterar givetvis inte att hon har en schysst röv och fina bröst på hennes bilder om du vill uppfattas som seriös?
    Nej det gör jag inte, det spelar ingen roll för mig.
  • Anonym (man 39)
    Anonym (Frida) skrev 2021-01-15 20:36:03 följande:
    jag ska faktiskt börja testa andra arenor för detta kommer jag inte palla mentalt för i längden, och göra efter pandemi. precis det du säger, utgå i från intressen och faktisk träffa män irl innan det blir frågan om dejt.

Killarna jag träffar kan absolut ha högre krav och dissa mig utifrån det. Helt ok. Men varför lura mig? Varför dejta mig flera gånger? Varför kämpa för att ligga med mig om de inte är intresserade?

Visst, jag fattar att många män tar de chanser de får till ett ligg. Men det urholkar mig som person och det är så fruktansvärt iskallt att göra så mot en kvinna som är så otroligt rädd att missa tåget. Som har drömmar och vars fertilitet håller på att rinna ut. Man gör inte så mot en annan människa. Då är man ärlig från början och tackar nej istället. Jag är inte gjord av porslin. Jag kan ta ett nej.
    Ja gör det, utgår från intressen eller andra sätt att lära känna män där det inte handlar om dejting i huvudsak.

Jag menade att de män du letar efter, som du inte kommer på dejt med, kanske har höga krav och av den anledningen inte skriver till dig eller inte är så aktiva på dejtingsidorna eftersom den bild man ofta får utifrån lite text och foto sällan matchar med nån som har höga krav. Och med höga krav kan innebära att hon har en viss personlighet som matchar en själv. Personligheten syns ju inte på en dejtingsida. Så jag tror överlag att de aktiva personerna på dejtingsidor är av en viss typ, kanske inte alltid den typ man söker efter. Men jag vet inte säkert? Jag har i alla fall tröttnat att vara där. Det går att träffa personer online på andra ställen.
  • Anonym (man 39)
    Fjäril kär skrev 2021-01-15 16:29:16 följande:
    Fast vi vill ju inte ha män som drägglar över en rumpa på en bild från gymmet. Det är ju det som är poängen. Fattar ni verkligen inte det?

Vi vill inte ha kukar uppkörda i ansiktet i Messenger och klämkäcka kommentarer om utseende, sex och putande läppar.

Men det är väl just det här som är pudelns kärna - bittra män som anser att vi ska stå ut med mansgrisar för att de ska slippa vara ensamma. Och vi kvinnor försöker förtvivlat hitta en vettig man att bilda familj med i jättehögen av snoppbilder och desperata män.

Ni hävdar envist att det är dåligt med vettigt utbud bland kvinnor och att vi inte anstränger oss. Men ni har inget problem med att maila till random bunt kvinnor med ankläppar och urringning utan att ens läsa profilen och blir sen sur för att VI anses ytliga?

Dubbelmoral much?
    En annan fråga att ställa sig är vad det kommer sig att en hel del kvinnor fått för sig att näsan alla män är på det här viset bara för att de får massa dickpics skickade till sig? Ni är ungefär som incels, bittra som inte kan inse att det bara är en väldigt liten del av alla män som beter sig så och att ni borde ändra ert sätt att söka efter en partner.
  • Anonym (man 39)
    Anonym (Trött tjej) skrev 2021-01-16 03:57:46 följande:

Själv så är jag trött på följande kategorier av män inom nätdejting:

* Upptagna män

* Män som bara är ute efter sex och/eller bara vill skriva om sex/skickar dicpic etc

* Män som inte läser ens profil!

* Män som spammar eller bara söker bekräftelse!

* Män som ser en som ett tidsfördriv dvs någon att chatta bort tid med tills någon de är intresserad av dyker upp för dem och då blir det tvärtyst från dem.

* Män som efter en intensiv chatt/mail kontakt plötsligt bara sluta skriva och sen hör av sig igen veckor eller månader senare som inget hänt

*Män som vill ses IRL efter 1-2 meddelanden!

*Män som inte kan ta ett nej och som blir riktigt otrevliga när man skriver att man inte är intresserad.

* Män som man fått bra kontakt med som tackar ja till att ses eller frågar själva om att ses men som slutar svara eller inte vill ses när man föreslår att ses på en fika/ lunch första gången man ses IRL.

Säkert glömt någon kategori!

För de flesta män kan den listan göras väldigt kort tror jag.

*Kvinnor som inte svarar
  • Anonym (man 39)
    Anonym (olika) skrev 2021-01-16 10:10:22 följande:

Det är ett matchningsproblem. I grova drag efterfrågar män sex utan en relation och kvinnor en relation innan de vill ha sex.

Den stora frågan är varför så många män bara är intresserade av sex?

Vad kan kvinnor göra för att bli intressanta som person så männen vill ha en relation med dem?

Det visar väl på att mycket fler män än kvinnor är mycket mer intresserade av bara sex i första hand framför att lära känna hennes personlighet först. Det visar däremot inte om hur många av alla män som är på det viset. Det kanske trots allt vara rör sig om några få procent. 
  • Anonym (man 39)
    Anonym (Stanley) skrev 2021-01-16 12:27:22 följande:
    Ja, vi killar måste skärpa oss. Jag har inte skrivit sån skit till tjejer, men vi killar har en kollektiv skuld till allt som andra killar gör mot tjejer. Jag trodde alltid att jag bara kan ta ansvar för hur jag själv är mot tjejer, men det räcker inte. Om andra killar är taskiga mot tjejer, så är det mitt fel också.
    Just precis! Detsamma alla män som mördar och våldtar. Det är ditt fel!
  • Anonym (man 39)
    Anonym (Suck) skrev 2021-01-17 00:11:03 följande:

Problemet med att diskutera nätdejting (och kanske dejtingmarknaden överlag) är att det alltid urartar och blir pajkastning om vem som har det värst.

Jag tror att det helt enkelt är omöjligt att till fullo sätta sig in i varandras situation.

De män som får några svar trots att lägger ner mycket tid på att försöka skriva bra meddelande och inte anspelar på sex det första de gör tycker att det är ett lyxproblem att få många meddelanden som är av låt säga dålig kvalité. Det blir lite synsättet, bättre att få någon uppmärksamhet än att vara osynlig.

För de kvinnor som drunknar i meddelanden var av de mesta är skräp lessnar så klart på det och tycker inte alls att det är något positivt och välkommet.

Det landar lite i synen att många kvinnorna är bortskämda och otacksamma, medans många män är svin och gnälliga.

Personligen tror jag att det enda sättet för nätdejting att bli ett bra alternativ för den breda massan är att både män och kvinnor börjar göra mycket bättre profiler med bra bilder och ordentliga presentationer (som man är min erfarnehet att de flesta kvinnor har värdelösa profiler och uppfanningen är att de flesta men också verkar ha urusla profiler), samt att folk faktiskt läser profilelrna innan de skriver.

En stor del av männen måste sluta skriva till allt på två ben med tuttar och faktiskt bli mer selektiva.
    En stor del av kvinnorna måste själva bli bättre på att skriva först till de män de är intresserade av.

Förmodligen är detta dock bara ett önsketänkande som aldrig blir av.

Väl skrivet! Jag tror heller aldrig det kommer bli av, efter över 10 års tid. Det bästa är tror jag att folk slutar använda dejtingsidor för dem funkar ju inte, så att dem kan stängas ner och det kan komma bättre lösningar. Jag tror t ex det är lättare att träffa någon via en intresse/hobbysida på Facebook än på en dejtingsida.
  • Anonym (man 39)
    Anonym (Ff singel?) skrev 2021-01-17 14:28:04 följande:
    Däremot på BC utan ansikte fick jag 1000 mail på 14 dar. Visserligen bröst! 
    Match med ansikte 0. 
    Ja det var i min tråd du skrev haha... Kommer ihåg det med dina stora bröst och 1000 mejl Drömmer
Svar på tråden Nätdejting hårt jobb för killar