Inlägg från: Anonym (Stanley) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stanley)

Nätdejting hårt jobb för killar

Som han säger i slutet:
    - Det är klart att det hade varit jätteskönt om man bara kunde lägga upp sin profil och sätta sig och vänta på mail från tjejer. Men samtidigt, letar man efter någon får kan ju jobba för det. Man kan ju inte vänta sig att jultomten ska komma och leverera en flickvän i julklapp direkt.

www.expressen.se/dejting/natdejting-hart-jobb-for-killar/

Nej, det är bara tjejer som kan vänta sig att jultomten ska komma och leverera en flickvän.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-01-15 06:54
    Eller POJKVÄN :P

• Svar på tråden Nätdejting hårt jobb för killar
  • Anonym (Stanley)
    Anonym (Lii) skrev 2021-01-15 08:19:06 följande:
    Man får snygga bilder på någon som visar sig byggt en bastant ölmage sedan kortet på tvättbrädan togs. 
    Som kvinna tvingas man försöka klura ut vilka som är ärliga och sanna. 
    Så talande. Snygga bilder på tvättbrädan.
    Och alla kvinnor är ärliga och sanna.
  • Anonym (Stanley)
    Anonym (Lii) skrev 2021-01-15 08:19:06 följande:
    Man undviker sex på de första dejterna för att kunna sålla bort de som bara vill ha sex. Det är så svårt! Och inte roligt! 
    Och när mannen inte visar ett sexuellt intresse, så är han tråkig och hon känner sig oattraktiv, okvinnlig.
    www.familjeliv.se/forum/thread/79745832-du-verkar-inte-direkt-intresserad
    Män ska kunna läsa signaler, vara tankeläsare, och för män är det inte svårt.
    Det är inte roligt, skriver. Girls just want to have fun.
  • Anonym (Stanley)
    Anonym (Biologi) skrev 2021-01-15 07:50:54 följande:

Ingenting har hänt på 10 år. Om forumet finns kvar om 10 år kommer jag förmodligen kunna lägga upp en länk till en artikel som konstaterar samma sak. Just nätdejting visar att kvinnor bara vill att de skall vara jämställt när de gynnas. Då går det helt  plötsligt bra att skylla på biologi.

Nätdejting befäster våra könsroller - Ingenstans är tjejerna så passiva och killarna så aktiva 

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/J1lGAm/natdejting-befaster-vara-konsroller

Exakt.
  • Anonym (Stanley)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-01-15 08:57:28 följande:
    Haha, kvinnor har väldigt ofta gamla bilder när hon var smal eller i vinklar osv där hon ser smalare ut. Men allt som oftast saknar hon helkroppsbild helt. Så man man får snacka i några veckor och sen bestämma träff och hoppas på det bästa. Det har jag dock slutat med. Tar för mycket tid. Saknar hon helkroppsbild är hon till 99% mullig eller tjock enligt min slutsats.
    Ja, sällan helkroppsbild, men ofta bild uppifrån så man ser ner i urringningen.
  • Anonym (Stanley)
    En manlig man skrev 2021-01-15 11:07:14 följande:
    Det måste vara tufft att inte få några svar alls. Jag själv går säkert 30-40 nya kontakter i veckan. Utseende och kropp är allt på nätet.
    Ja, en tjej skrev ju att det är snygga bilder om killen har tvättbräda.
  • Anonym (Stanley)
    Anonym (x) skrev 2021-01-15 11:13:13 följande:
    Inte för att jag väntar mig att någon ska förstå. Beskriver bara hur det kan vara.
    Inte tjejer iallafall. Två artiklar är det länkat till, men tjejer bara gnäller om vad synd det är om dom.
  • Anonym (Stanley)
    Anonym (Ointresse) skrev 2021-01-15 14:01:58 följande:

Som kille har man all tid i världen att sitta och skriva till kvinnor eftersom man inte får några meddelanden att läsa :)

Det vore intressant att se vad som hände om män bara kunde svara på meddelanden?

Som Bumble, där bara kvinnor kan skriva först.
  • Anonym (Stanley)
    Carolatom07 skrev 2021-01-15 16:45:44 följande:
    Oj, mycket generaliseringar på en gång.

Måste ensamma män automatiskt vara bittra och endast ute efter sex? Tror du inte det finns män liksom kvinnor som allra helst vill ha ett seriöst och kärleksfullt förhållande? Och varför skulle det vara någon norm att tända på ankläppar och urringning. Många män tycker att ankläppar är bland det fulaste som finns. Det kanske var på modet ett tag men är definitivt en trend som håller på att klinga av.

Ser sällan att kvinnor behöver anstränga sig så mycket på datingsiter, Lägger de ut en bild på sig själva med en text om vad de eftersöker så kommer naturligtvis en drös män som tänker på sex, och då brukar de seriösa drunkna i komplimangerna om utseendet.

Många kvinnor på detta forum resonerar som att män per se inte skulle vara ute efter seriösa relationer utan endast sex. Den vrångbilden kommer förstås av att alltför många tyvärr bara är ute efter det. Samtidigt kan skulden för det läggas en del på kvinnor som ofta anspelar på just det sexuella. Om jag är ute efter ett seriöst förhållande så lägger jag inte ut en bild där jag står i minimala kalsonger och linne.
    Som vanligt, så är män onda, och tänker med kuken. Kvinnor är alltid offren.
  • Anonym (Stanley)

Mycket snack från tjejer om att killar bara vill ligga. Som vanligt så är tjejer hycklare. Från en tjejs blogg när hon Tinder-dejtade:
    Ska jag vara ärlig så tänkte jag direkt: Han kommer vara en av dom tomtarna som bara vill ligga men när vi ändå är ärliga i detta inlägg så kände jag:
    ? Om jag får ligga med en sådan snygg karl så räcker jag upp handen direkt, haha.

Svar på tråden Nätdejting hårt jobb för killar