Tips på hur man övar på att flörta
Hej på er FL:are jag behöver er hjälp.
Jag tillhör skaran människor (i mitt fall män) som totalt saknar förmågan att flörta. Det är en sak som aldrig känts och kommit naturligt för mig när jag umgås med tjejer, oavsett om jag har ett romantiskt/sexuellt intresse för dem eller inte.
Med flörta menar jag i meningen att bygga attraktion (anser inte att vara trevlig mot någon är att flörta).
Jag är lite mer på den introverta sidan av skalan (dock inte extremt introvert) och är inte särskilt förtjust i så kallat kallprat. Med det sagt så är jag inte en generellt blyg person och har aldrig haft problem att prata med tjejer på ett vänskapligt plan.
När jag väl är på dejt med någon så blir det ofta en trevlig dejt men inte mer än så, och det stannar på det vänskapliga planet. Antar att det till stor del beror på att jag är dålig på att visa mitt intresse och skapa en attraktion. Har förvisso aldrig upplevt att någon tjej har varit flörtig mot mig heller, men jag är ju urkass på att läsa signaler så jag kanske har missat något.
Via text har jag nog lyckats lite bättre, men eventuell attraktion jag byggt upp via en meddelanden verkar ju stendö när vi väl träffas irl.
Jag vet ju i teorin hur man flörtar men i verkligheten knyter det sig för mig så nu efterfrågar jag tips på hur jag kan öva på och bli bekvämare med att flörta. Känns ju lite si så där att flörta med tjejer som jag inte är intresserad av, men antar att jag måste göra det för att kunna öva.
Så peppra mig med era bästa tips!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-01-16 23:04
Det är väl typ denna syn jag har på att flirta
flirta (från sv.wiktionary.org/wiki/flirta)
1.
lekfullt antyda eller visa sig erotiskt intresserad av någon genom ögonkontakt eller konversation
Vanliga konstruktioner: flirta, flirta med någon
Jämför: ragga, stöta på
2
(överfört, ofta politiskt) antyda eller visa intresse för samarbete
Vanliga konstruktioner: flirta med någon