• Svar på tråden Hur mycket har era döttrar växt på längden efter puberteten /mens?
  • AnnaSturesson

    Min tjej kom i puberteten när hon va 11. Fick mensen när hon va 13,5 och är 16 nu.

    Växte ganska mycket mellan 1 och 13.5 och kanske 10cm efter mensen. Vet inte om hon växt färdigt än.

  • cosinus

    Tror dottern var typ 152 cm när hon fick mens. Nu är hon 7 cm längre och färdig. Vilket verkar rimligt sett till hur hennes släkt ser ut :)

    Var mer förundrad över vikten när hon fick mens. Hon vägde 35 kg. Trodde inte kroppen kunde komma igång så tunn. Men året efter ökade hon 9 kg i vikt till 44 så då blev det mer rimligt :)

  • Mandelskorpan
    AnnaSturesson skrev 2021-01-17 09:30:16 följande:

    Min tjej kom i puberteten när hon va 11. Fick mensen när hon va 13,5 och är 16 nu.

    Växte ganska mycket mellan 1 och 13.5 och kanske 10cm efter mensen. Vet inte om hon växt färdigt än.


    Oj, vad mycket! Men det verkar vara väldigt olika det där.
  • ssa123

    15 cm ungefär.

    Hon var 14 när hon fick mens.

    Har alltid hört att man slutar växa när mensen kommer regelbundet men hon växte då I nästan 2 år till

  • Mandelskorpan
    ssa123 skrev 2021-01-17 19:06:09 följande:

    15 cm ungefär.

    Hon var 14 när hon fick mens.

    Har alltid hört att man slutar växa när mensen kommer regelbundet men hon växte då I nästan 2 år till


    Oj 15 cm. Ja, jag har också hört en del säga att kurvan kommer plana direkt.

    Dottern fick mens när hon var 12, det är ca 1,5 år sen nu. Så hon kanske växer lite till då
Svar på tråden Hur mycket har era döttrar växt på längden efter puberteten /mens?