• EmiliasMamma

    Min hälsa är ett skämt sedan min dotter föddes – för två år sedan

    Hej,

    Sedan min dotter föddes för två år sedan har min hälsa varit ett stort skämt och mitt immunförsvar i princip obefintligt. Innan jag fick barn mådde jag hur bra som helst och var i princip aldrig sjuk. Ett halvår efter förlossningen kraschade min mage (förmodligen pga oro och stress), jag har haft ett kroniskt illamående sedan dess som är bättre och sämre i perioder, svåra problem med magsmärta, förstoppning med mera. Nu har jag dessutom utvecklat höggradiga cellförändringar vilket jag gissar beror på att mitt immunförsvar är så kasst och att kroppen inte klarar av att läka ut HPV-viruset (som jag fick veta att jag hade redan innan jag blev gravid för tre år sedan).

    Är det någon annan som har det såhär? Känner mig så ensam! Alla jag känner som fått barn verkar må hur bra som helst fysiskt redan efter några månader.

  • Svar på tråden Min hälsa är ett skämt sedan min dotter föddes – för två år sedan
  • Anonym (Maddolito)

    För mig har det tagit 1-1,5 år att återhämta mig. Mitt problem var att min svanskota tog stryk så att jag hade ont när jag satt, kunde inte sitta på pinnstolar, gjorde ont vid toalettbesök av nr. 2. Det är en bagatell i jämförelse med dina problem. Jag tyckte också alla andra hade snabb återhämtning och gick ned gravidkilona på någon månad (det tog 2 år för mig...). Jag känner ingen med komplikationer (bortsett från min svanskota då).

    Tyvärr har jag inga bra råd eller uppmuntrande ord. Min svanskota fick liksom ta sin tid att läka.

    Hoppas detta kan lösa sig för dig på något vis! Man ska inte behöva gå runt och ha det som dig. <3

Svar på tråden Min hälsa är ett skämt sedan min dotter föddes – för två år sedan