• Anonym (J)

    Totalt osynkat sexbehov

    Min man klagar på att vi har sex för sällan, ibland kan det gå flera månader mellan gångerna. Han tar i regel inte intitiativ alt. så gör han det på ett sätt som definitivt inte tänder mig.

    Skulle han välja så skulle vi ha det kanske en gång i veckan.

    Jag å andra sidan behöver ha det oftare än så om min sexlust ska komma igång. Går det flera dagar mellan så tappar jag suget och kan gå länge utan att ens tänka på det. Han "kan" inte ha sex så ofta, varför vet jag inte, men han klarar det inte.

    Hur tusan löser man det här?

  • Svar på tråden Totalt osynkat sexbehov
  • Anonym (.)

    Sluta se din man som en levande dildo och ta ansvaret för dina egna orgasmer.
    Sex är betydligt mer än penetrerande sex.

  • Jonnynilsson
    Anonym (J) skrev 2021-01-18 09:06:37 följande:

    Min man klagar på att vi har sex för sällan, ibland kan det gå flera månader mellan gångerna. Han tar i regel inte intitiativ alt. så gör han det på ett sätt som definitivt inte tänder mig.

    Skulle han välja så skulle vi ha det kanske en gång i veckan.

    Jag å andra sidan behöver ha det oftare än så om min sexlust ska komma igång. Går det flera dagar mellan så tappar jag suget och kan gå länge utan att ens tänka på det. Han "kan" inte ha sex så ofta, varför vet jag inte, men han klarar det inte.

    Hur tusan löser man det här?


    Du köper dig en Satisfyer Pro 2 Next Generation Lufttrycksvibrator som hjälper dig att hålla lusten igång. Sen släpper du in din man en gång i veckan att vara med.
  • Anonym (Anna)

    Men... vänta lite nu. Problemet är alltså att både du och maken tycker ni har sex för sällan...? Vad är problemet då, det är väl bara att öka på frekvensen? Ni verkar ju låsta i ett läge där ni pratar om exakt hur många gånger ni ska ligga, börja med att öka på frekvensen överhuvudtaget så kanske den diskussionen är en icke-fråga.

  • Anonym (J)
    Jonnynilsson skrev 2021-01-18 09:38:21 följande:

    Du köper dig en Satisfyer Pro 2 Next Generation Lufttrycksvibrator som hjälper dig att hålla lusten igång. Sen släpper du in din man en gång i veckan att vara med.


    Så jag är alltså nån form av maskin som jag ska underhålla för att han ska få komma till när han känner för det?
  • Anonym (J)
    Anonym (Anna) skrev 2021-01-18 09:40:52 följande:

    Men... vänta lite nu. Problemet är alltså att både du och maken tycker ni har sex för sällan...? Vad är problemet då, det är väl bara att öka på frekvensen? Ni verkar ju låsta i ett läge där ni pratar om exakt hur många gånger ni ska ligga, börja med att öka på frekvensen överhuvudtaget så kanske den diskussionen är en icke-fråga.


    I princip ja, men han vill/kan inte oftare, så det är ganska låst på den punkten.
  • Anonym (J)
    Anonym (.) skrev 2021-01-18 09:38:06 följande:

    Sluta se din man som en levande dildo och ta ansvaret för dina egna orgasmer.

    Sex är betydligt mer än penetrerande sex.


    Ursäkta? På vilket sätt har jag påstått något av det där?
  • Anonym (xxx)
    Anonym (J) skrev 2021-01-18 09:48:43 följande:
    I princip ja, men han vill/kan inte oftare, så det är ganska låst på den punkten.
    Så du avstår hellre sex en gång i veckan och har det med 3 månaders mellanrum, än har det en gång i veckan? Trots att du vill ha sex ofta?

    Är det för att han inte ska få sin vilja igenom, eller varför är du annars så ovillig att samarbeta?
  • Anonym (J)
    Anonym (xxx) skrev 2021-01-18 09:55:30 följande:

    Så du avstår hellre sex en gång i veckan och har det med 3 månaders mellanrum, än har det en gång i veckan? Trots att du vill ha sex ofta?

    Är det för att han inte ska få sin vilja igenom, eller varför är du annars så ovillig att samarbeta?


    För att jag tappat suget?
  • Anonym (xxx)
    Anonym (J) skrev 2021-01-18 10:00:16 följande:
    För att jag tappat suget?
    Du tappat sugen av att ha sex en gång i veckan, men inte när du har det en gång i kvartalet?

    Hör du inte själv hur det låter? Men du väljer själv, men gnäll inte. Du kan få sex oftare, men du vill inte.
Svar på tråden Totalt osynkat sexbehov