Attraktion vs en trygg relation?
Jag tror att jag har ett relativt naivt sätt att se på relationer och jag vill gärna höra om ni tror det också eller om jag har belägg för mina tankar.
Jag är 30 år och har en jättefin och bra relation med en 39-årig kille. Han är trygg, snäll, har humor, har ett bra jobb, ser bra ut (ingen Tarzan, men välvårdad, lång och skäggig). Vi bor i ett fint hus, har en lugn vardag utan konstigheter, med mjukisbyxor i soffan framför idol typ. Han har ingen direkta laster, utan endast att han avgudar att spela golf vilket han gör då och då. Men annars vill han vara med mig, och han älskar mig av hela sitt hjärta säger han.
Tyvärr är det så at min dragning till honom blir mindre och mindre hela tiden. Jag ser inte honom som sexig längre. Spänningen är inte där. Har försökt piffa till det osv men jag kan bara inte se honom som i början.
Killar som honom växer inte på trän säger typ ALLA min vänner. Jag undrar mest om det faktiskt blir såhär oavsett vem man är med? Är det tryggt och bra utan friktion, ja då blir det ospännande till slut. Men jag orkar ju inte heller med en sån där jobbig på-av-relation med spänning, men också ångest och velande.