Inlägg från: Wolfie13 |Visa alla inlägg
  • Wolfie13

Min 2 åriga son säger att han inte tycker om mig

Har pappan och barnet en bra relation? Tänker eftersom du skriver att pappan har noll tålamod, inte vill gosa mm.

Kanske barnet försöker "laga" den relationen på detta sätt... ? Å blir avvisande mot dig

• Wolfie13
    Aschi skrev 2021-01-21 10:44:36 följande:

De har en väldigt fin relation, egentligen. Men när det verkligen gäller så blir pappan trött och irriterad och fokuserar mest på att gnälla över varför vår son sover så dåligt osv (och såhär har det varit sedan vår son föddes). Jag säger att han måste fokusera på vår son när han är ledsen och skippa gnället och ältandet eftersom att han behöver tröst av honom. Jag har ett betydligt större tålamod och är mer positivt lagd så det hade underlättat för alla om jag kunde avlasta.

Men får också en känsla av att min son, precis som du skriver, vill laga eller åtminstone förstärka relationen med pappan som kan vara rätt disträ. Att han kanske känner att han inte får full uppmärksamhet.

Ja kan nog va lite så. pappan får helt enkelt försöka anstränga sig lite mer :) säker på din son älskar ditt mest av allt men lägger sin energi på den "svåra" i ekvaktionen
Svar på tråden Min 2 åriga son säger att han inte tycker om mig