Vad tänker ni om olivfärgad hud?
Vad tänker ni om olivfärgad hud? Är det mörk eller ljus hud? vilka människor tänker ni har denna hudfärg?
Vad tänker ni om olivfärgad hud? Är det mörk eller ljus hud? vilka människor tänker ni har denna hudfärg?
Hade gärna haft olivfärgad hy med gulare underton än den rödmosiga underton jag själv har.
Alltså, jag brukar tycka att jag har olivfärgad hy. När jag blir brun på sommaren så är min hudton mer grönaktig än både sambons och barnens som har mer rött/orange i sin solbränna. Jag är också mörkhårig.
Från sminkvärlden har jag lärt mig att oliv är en underton i huden. Kall = rosa underton, varm = gul underton, neutral = mellan gul och rosa och oliv = grön underton. Så man kan vara allt från ljus till mörk med oliv underton precis som med den andra undertonerna.
Jättevackert med olivfärgad hud!
Tex sydamerikaner, medelhavsfolk, vissa indier, stillahavsfolk, asiater.
Kvinnliga kändisar typ Penelope Cruz, Salma Hayek, Eva Mendez
Olivfärgad hud är vanligt runt Medelhavet, ljus men liksom solkysst. Det är en märklig benämning, kanske syftar den mer till "hudfärg vanlig där oliverna växer"? Ingen aning, spånar bara.
Mörkare än nordisk hy, varm ton. Typ som spanjorer brukar se ut, som att de alltid är lite solbrända. Inte direkt gröna oliver haha
Jättevackert med olivfärgad hud!
Tex sydamerikaner, medelhavsfolk, vissa indier, stillahavsfolk, asiater.
Kvinnliga kändisar typ Penelope Cruz, Salma Hayek, Eva Mendez
Ja precis, var otydlig, menar inte alla. Skulle skrivit "vissa", och det gäller ju överallt.