Litorina skrev 2021-01-21 07:38:53 följande:
Hm. Inser när jag läser andras inlägg hur mycket andra bebismammor är ute. Jag hade så mycket foglossning kvar att jag var fast i hemmet under mina barnledigheter. Så TS, tolka mitt svar om att sjal är fullt tillräckligt utifrån det. Jag glömmer ibland att mina föräldraledigheter inte var normala. Det är ju det enda jag har upplevt.
Det finns ju absolut dem som tycker att bärsele och bärsjal fungerar även om man är ute mycket.
Men man ska nog vara beredd på att kroppen kanske inte pallar att bära, och att man faktiskt kan få ett barn som vägrar bärsjal och sele.
Och någon nämnde förut att det inte funkar med sele i regn.
Kör man bara sele får man naturligtvis se till att antingen köpa bärjackor, eller tillräcklogt stora jackor för att bebis ska få plats under.
Nu kommer ts ha liten bebis på sommaren. Och då kan det ju vara skönt att själv kunna sitta ute i solen med bebis sovande i vagn i skuggan, om man nu har ett barn som accepterar att sova i vagnen.
Ts riskerar ju också att det blir rätt varmt att bära eftersom det är sommar. Det är också en aspekt att ha med i beräkningen