Inlägg från: fjanten |Visa alla inlägg
  • fjanten

Kan inte hitta vagn vi gillar! Måste man verkligen ha en?

Men lägger ni SÅ mycket vikt vid utseendet..? Jag har aldrig ens haft det i åtanke. För mig har det snarare handlar om maxvikter, mått ihopfälld, ergonomisk eller vanlig sittdel, lufthjul eller punkteringsfria o.s.v. Spelar väl inte så stor roll sedan hur åbäket ser ut, så länge den uppfyller de praktiska önskemålen i första hand..? Ungen kommer ju ändå liksom sitta i vagnen och kleta banan, smula smörgåsrån, gnaga på bygeln, ha läckande blöja o.s.v.

• fjanten
    fruvalborg skrev 2021-09-03 23:36:22 följande:

Nu när bebisen är ett halvår tänkte jag uppdatera med att det gått finfint utan vagn! Vi har kört bärsele och har inte känt att en vagn skulle behövas förrän typ nu när bebisen väger typ 8 kg och börjar bli lite för tung för mig på långpromenader. Vi ska köpa en Hesba nu :) Så mitt svar är nej, man behöver ingen vagn!

Du skriver i en mening att ni ska köpa en vagn och i nästa att det inte behövs..?
  • fjanten
    fruvalborg skrev 2021-09-04 10:09:50 följande:

Frågan gällde ju när barnet var mycket litet. Då behövs ingen vagn, men med ett lite tyngre barn kan det behövas, ibland. Inget måste, det behövs inte jämnt men numera ser jag att det kan hjälpa till vilket jag inte kunnat innan

Okej Trodde du menade överlag, för att sedan köpa en vagn, och samtidigt säga att det är onödigt ungefär. Håller med om att det inte behövs i början! Två av fyra av mina barn har vägrat vagn till ca 8 månader, så det har ju varit både omöjligt och onödigt med vagn till dem - men sedan har de gärna åkt. Då hade det varit vidrigt att inte ha vagn...
Svar på tråden Kan inte hitta vagn vi gillar! Måste man verkligen ha en?