• Megis

Sen mens negativt test?

Hej jag vet inte vad som händer i min kropp:( Jag har alltid haft regelbunden mens, brukar känna av att den kommer genom magsmärtor och sen när jag har mens brukar jag vara rätt förstörd. Jag och min sambo har försökt bli gravida i cirka ett år nu och i lördags skulle jag fått min mens som aldrig är sen och om den är så max en dag. Nu är jag på bim + 5 har tagit tre test som visat negativt... Har liknande mensvärk nästan hela tiden. Inatt hade jag väldigt ont, tänkte att jag skulle få mens ändå men ingenting. Nu har jag också ont men eftersom jag är "van" vid kraftiga smärtor kan jag ändå klara av dessa. Men jag fattar ingenting vad händer? Mina bröst är ömma men inte spända som jag förstår att många har? Haft huvudvärk som när man sovit för lite sedan igår.. Har någon varit med om liknande? Tacksam för alla svar :)

• Svar på tråden Sen mens negativt test?
  • Megis

Jag är ny här och vet ej hur man svarar men till dig anonym(hhh) Jag vet att ett ägglossningstest inte är definitivt. Jag tar heller inte såna.. Jag har fått höra att jag knappt har ägglossning men ändå regelbunden mens. Jag är också medveten om att mens kan utebli men eftersom jag försöker (inte omöjligt att jag har ägglossning) varje månad och nästan dagligen så finns det chans att jag prickat ägglossning oavsett när det skett. Men det som är jobbigt och skrämmer mig lite är mina smärtor i magen. Så ja jag undrar om någon haft liknande? Kanske positiva erfarenheter av detta eller negativa men som kan ge mig lite klarhet. Konstigt att få så ont när det inte är någon mens. Jag hoppas du förstår att ditt svar kändes väldigt hårt och du svarade väldigt osympatiskt men jag borde veta bättre när jag ber främlingar på nätet om råd.

• Megis

Jag är ny här och vet ej hur man svarar men till dig anonym(hhh) Jag vet att ett ägglossningstest inte är definitivt. Jag tar heller inte såna.. Jag har fått höra att jag knappt har ägglossning men ändå regelbunden mens. Jag är också medveten om att mens kan utebli men eftersom jag försöker (inte omöjligt att jag har ägglossning) varje månad och nästan dagligen så finns det chans att jag prickat ägglossning oavsett när det skett. Men det som är jobbigt och skrämmer mig lite är mina smärtor i magen. Så ja jag undrar om någon haft liknande? Kanske positiva erfarenheter av detta eller negativa men som kan ge mig lite klarhet. Konstigt att få så ont när det inte är någon mens. Jag hoppas du förstår att ditt svar kändes väldigt hårt och du svarade väldigt osympatiskt men jag borde veta bättre när jag ber främlingar på nätet om råd.

• Megis

Hur länge hade du mensvärk så Hella? Hoppas detta går över snart jobbigt att ha ont och inte veta varför.

Svar på tråden Sen mens negativt test?