Är det normalt att som gravid bli väldigt andfådd och få mjölksyra av att gå några få steg?
Är gravid i v.32 och den sista tiden har det bara blivit jobbigare och jobbigare. Jag upplever att jag har väldigt jobbigt med andningen. Svårt att ta djupa andetag och måste ligga/sitta i särskilda ställningar för att inte få total andnöd. Jag förstår att detta är vanligt och att det är ökat tryck på/mindre utrymme för lugnorna. Men de senaste dagarna har jag också fått allt jobbigare att orka röra mig. Och då snackar vi minsta lilla rörelse. Precis nyss gick jag från soffan till köket för att hämta en frukt bara och var helt slut och andfådd när jag kom fram till köket (handlar om max 15-20 steg). Dessutom hade jag redan på den lilla biten fått mjölksyra. Det känns inte helt rimligt men jag vet inte. När jag väntade mitt första barn upplevde jag det i alla fall aldrig så här, en aning lättare andfådd av att gå i trappor eller så, visst, men inte i närheten av så här ens när jag hade gått över tiden. Hur som helst, låter detta normalt, särskilt för veckan jag är i?