Utv.samtal i skolan är numera ett skämt
Anonym (Irriterad mamma) skrev 2021-01-21 13:03:26 följande:
Om man får noll information om provresultat och resultat på andra uppgifter vare sig muntligt på utv.samtal eller via skolportal hur är det tänkt på att man ska kunna ha nån koll om man inte har ett barn som berättar allt sanningsenligt själv?
Min man och jag är akademiker. Vi vill ha kalla fakta och siffror inte nåt ältande om hur sonen själv UPPLEVER sig bättre eller sämre i ett eller flera ämnen på utv.samtal. Och då är vi engagerade föräldrar och stöttar våra barn så fort dom vill ha hjälp med vilket ämne det nu är och vill att dom klarar sig bra i skolan.
Jag har 25 elever i nästan alla skolans ämnen plus 50 ytterligare elever i engelska. Eleverna har läxa varje vecka, och får tillbaka sina rättade läxor. Jag tycker man kan utgå att föräldrarna får ta sitt föräldraansvar och ber sina barn att få se resultaten - eller att man frågar sina barn ett tag efter ett prov hur det har gått och att man annars tar och mailar läraren.
Jag tänker inte sitta och maila drygt 80 föräldrar varje vecka - det har jag ingen tid med.