• Anonym (Svartsjuk)

    Varför Skriver Han Med Andra?

    Jag är en snygg, stark och framgångsrik kvinna på 30+, som aldrig hängt upp sig på en man.
    MEN, så träffade jag för en tid sedan Mannen i mitt liv. Blev sådär äckligt kär som alla säger, och har haft det helt fantastiskt sedan dess. Vi har starka och stora planer för vår framtid, och vi har redan tagit stora kliv. Han är väldigt drivande i visionen och planeringen av vår framtid, och skyr inga medel för att förverkliga våra gemensamma drömmar. Allt känns perfekt!
    MEN, för en tid sedan så kontaktade en kvinna mig och berättade att denne "mannen i mitt liv" har chattat med henne, och hon delade givmilt med sig av konversationen och var starkt ångerfull och berättade att hon inte hade en aning om att han hade ett förhållande. Smart och slug som jag är så forskade jag vidare i detta och upptäckte fler kvinnor som han haft kontakt med, och vissa så det sträckte sig över ett till mkt seriöst förhållande som han haft. Alla dessa var villiga att berätta, visa konversationer och hjälpa till att "sätta dit honom".
    Dessa kvinnor ska först och främst ha en stor eloge! Och jag bugar, niger och applåderar till dessa fantastiska kvinnor som kliver fram och stöttar varandra. Mer sånt i världen! I denna stora svinstia vi lever i så är jag oändligt tacksam att denna kvinna inte fegade, utan hon stod upp för vad som var rätt, och kontaktade mig. 
    I alla fall... i dessa konversationer jag fick ta del av framgick flört och mkt sexuella anspel. Han är den pådrivande, trots att han "försvinner" många gånger. Och när kvinnorna vill ha en djupare kontakt eller vill träffas så får han alltid förhinder eller slutar svara. Så han har aldrig träffat någon av dem.
    Jag konfronterade honom såklart med detta och avslutade vår relation. Även fast varje del av mig ville vara med honom.
    Han gör nu allt i sin makt att försöka få tillbaka mig, och bedyrar ständigt sin kärlek till mig, och påstår sig göra allt för att få tillbaka mig. Hans förklaringar är ångest och dålig självkänsla. Även tristess, och sviterna av en tidigare dålig relation. Jag vet inte vad jag ska tro, men känner att det kanske kan vara ett beroende.
    Jag förlät honom, och fick tillgång till hans telefon... Vilket känns konstigt. Ska jag snoka i den nu, eller vad? Ytterligare ett halvår har gått och allt har nu återgått till det normala, och jag lever inte längre i "snälla-förlåt-mig-fjäsket" vilket såklart var tröstande. Nu är det mest tufft och jag kämpar med tilliten, och han tycker det är nog med misstänksamheten och vill att jag bara ska gå vidare så vi kan fortsätta vårt fantastiska liv tillsammans.
    Så... Hur ser ni på det hela? Kan jag lita på honom, eller är det lika bra att dra? Jag dör lite inombords varje gång han sitter med telefonen och jag inte kan se. Samma sak när jag ser att han är online på messenger, men inte har skrivit till mig. Undrar alltid vilka han skriver med osv.
    Hur kommer jag vidare från detta?
  • Svar på tråden Varför Skriver Han Med Andra?
  • Anonym (H)

    Han har ju själv förklarat. Behovet kommer finnas kvar så länge inte grundproblemet löses. Säg åt honom att söka professionell hjälp för sitt mående och när han känner att allt löst sig och behovet att få uppmärksamhet utanför relationen inte längre finns så kan ni försöka igen.

    Men att ge en chans till utan att något ändrats är ju lönlöst.

  • Anonym (Tomte)

    Det känns som det är nåt skumt med den här trådstarten.

  • Anonym (?)
    Anonym (Tomte) skrev 2021-01-21 14:35:31 följande:

    Det känns som det är nåt skumt med den här trådstarten.


    Ja, det är misstänkt...
  • Anonym (Spring & blocka!)
    Anonym (Svartsjuk) skrev 2021-01-21 10:08:49 följande:
    Jag är en snygg, stark och framgångsrik kvinna på 30+, som aldrig hängt upp sig på en man.
    MEN, så träffade jag för en tid sedan Mannen i mitt liv. Blev sådär äckligt kär som alla säger, och har haft det helt fantastiskt sedan dess. Vi har starka och stora planer för vår framtid, och vi har redan tagit stora kliv. Han är väldigt drivande i visionen och planeringen av vår framtid, och skyr inga medel för att förverkliga våra gemensamma drömmar. Allt känns perfekt!
    MEN, för en tid sedan så kontaktade en kvinna mig och berättade att denne "mannen i mitt liv" har chattat med henne, och hon delade givmilt med sig av konversationen och var starkt ångerfull och berättade att hon inte hade en aning om att han hade ett förhållande. Smart och slug som jag är så forskade jag vidare i detta och upptäckte fler kvinnor som han haft kontakt med, och vissa så det sträckte sig över ett till mkt seriöst förhållande som han haft. Alla dessa var villiga att berätta, visa konversationer och hjälpa till att "sätta dit honom".
    Dessa kvinnor ska först och främst ha en stor eloge! Och jag bugar, niger och applåderar till dessa fantastiska kvinnor som kliver fram och stöttar varandra. Mer sånt i världen! I denna stora svinstia vi lever i så är jag oändligt tacksam att denna kvinna inte fegade, utan hon stod upp för vad som var rätt, och kontaktade mig. 
    I alla fall... i dessa konversationer jag fick ta del av framgick flört och mkt sexuella anspel. Han är den pådrivande, trots att han "försvinner" många gånger. Och när kvinnorna vill ha en djupare kontakt eller vill träffas så får han alltid förhinder eller slutar svara. Så han har aldrig träffat någon av dem.
    Jag konfronterade honom såklart med detta och avslutade vår relation. Även fast varje del av mig ville vara med honom.
    Han gör nu allt i sin makt att försöka få tillbaka mig, och bedyrar ständigt sin kärlek till mig, och påstår sig göra allt för att få tillbaka mig. Hans förklaringar är ångest och dålig självkänsla. Även tristess, och sviterna av en tidigare dålig relation. Jag vet inte vad jag ska tro, men känner att det kanske kan vara ett beroende.
    Jag förlät honom, och fick tillgång till hans telefon... Vilket känns konstigt. Ska jag snoka i den nu, eller vad? Ytterligare ett halvår har gått och allt har nu återgått till det normala, och jag lever inte längre i "snälla-förlåt-mig-fjäsket" vilket såklart var tröstande. Nu är det mest tufft och jag kämpar med tilliten, och han tycker det är nog med misstänksamheten och vill att jag bara ska gå vidare så vi kan fortsätta vårt fantastiska liv tillsammans.
    Så... Hur ser ni på det hela? Kan jag lita på honom, eller är det lika bra att dra? Jag dör lite inombords varje gång han sitter med telefonen och jag inte kan se. Samma sak när jag ser att han är online på messenger, men inte har skrivit till mig. Undrar alltid vilka han skriver med osv.
    Hur kommer jag vidare från detta?
    Nej vännen, du kommer aldrig kunna lita på honom.

    Detta är hans sätt, att dra in och stöta bort. När han vet han har dig är du inte intressant längre. När du försvann så måste han ha din uppmärksamhet. 

    Han är mycket egoistisk och vill ha alla kvinnors uppmärksamhet, säkert är han mycket osäker i grunden - och svartsjuk själv. En sådan osäkerhet och att du vet han flörtar med andra gör i sin tur även dig osäker och svartsjuk.
    Kan finnas någon diagnos i hans beteende, men det kan inte du fixa, trust me.

    Han skulle inte veta vad han skulle göra med din kärlek om han hade den i längden, han skulle kasta bort den och bara försvinna för han förmår inte släppa någon nära. Han låter som han lever för kicken, för jakten, för flörten och kommer fortsätta söka upp andra kvinnor.
    En sådan man kallas Casanova ;)

    Han kommer inte ändra sig, han kommer såra dig igen.
    Så länge du fortsätter ha kontakt med honom och ge honom energi och uppmuntran blir du inte fri och kan gå vidare.

    Kasta inte pärlor för svin. Visst du har känslor för honom men känner ju ändå denna man är fel, annars skulle du inte skriva här och be om råd, du skulle vara glad och lugn med någon som får dig att må bra.

    Med denna man har du inget lugn. Passion för stunden kanske men det beror på vilket humör han är på, varm eller kall.
    Vad har han gett dig?
    Känns inte detta lite som ett beroende för dig?

    Bryt och blocka!!
    Hitta lugnet och någon som bryr sig om dig och dina känslor på riktigt, på djupet och även visar det.

    Du kommer vidare genom att tacka nej till att bli ytterligare en kvinna i hans nät och välja dig själv i första hand.
    När du kommit vidare kommer du tänka tillbaka "vad 17 tänkte jag"... Men man tänker inte så mycket när man är kär. Been there...

    Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (F)

    Orkar inte läsa din novell men svarar utifrån rubriken: han respekterar inte dig och ser sig fortfarande omkring ifall det skulle dyka upp någon bättre.

  • dsdfdsffdsfdsds

    Oavsett vad han säger eller gör nu så är tilliten borta.

    Du är värd bättre än så, ingen ska behöva oroa sig för över vad ens partner gör, då är man med fel partner

  • Anonym (Tomte)
    Anonym (Spring & blocka!) skrev 2021-01-21 19:48:18 följande:

    TS, är detta en fake-tråd?


    Det känns lite så. Som sagt så är den väldigt lik tråden som nämndes här ovanför, och det är också lite udda att inleda en trådstart på det sättet. 
  • Anonym (Spring & blocka!)
    Anonym (Tomte) skrev 2021-01-21 20:19:08 följande:
    Det känns lite så. Som sagt så är den väldigt lik tråden som nämndes här ovanför, och det är också lite udda att inleda en trådstart på det sättet. 
    Ja, TS verkar ju försvunnen...
Svar på tråden Varför Skriver Han Med Andra?