Inlägg från: Citronsaft |Visa alla inlägg
  • Citronsaft

Vem bestämmer?

Du ska gå. 1. Ni har barn ihop vilket betyder mer än något annat någonsin kan göra. 2. Stöd åt din dotter. Passar det inte frun så kan hon istället stanna hemma.

• Citronsaft
    Anonym (XXX) skrev 2021-01-24 02:02:26 följande:

Jag håller inte med. Den döde vet inte om det längre. Begravningen är för de anhörigas skull, och först och främst för den närmast anhörigas skull.Men det resonemanget, skulle ingen vilja gifta sig med någon som har barn sedan förr. Om den förra frun/maken ändå alltid kommer att vara viktigare, för att de har barn ihop. Eller så måste man själv skynda sig att föda ett barn åt karln, så att man ska komma på samma nivå som gamla frun? Nä. men jag vet att det FINNS exfruar som resonerar precis så, och just därför kan det vara känsligt för den nya frun, om exfrun även på begravningen ska komma och ta plats. 

Änkan ARRANGERAR ju begravningen. Det är hennes uppdrag och ansvar. Hon kan knappast stanna hemma. 

Det är mitt barns pappa. Ett band du aldrig kan göra ogjort. Jag kommer för alltid vara en anhörig. Vi delar kött och blod. Klart som fan jag skulle gå på begravningen oavsett vad den omogona frun tycker. OM hon har problem med det får hon stanna hemma så kan jag arrangera begravningen själv om det så ska va! Herregud en vuxen kvinna som inte kan kontrollera sin svartsjuka. Gubben är dessutom stendöd vafan finns det att vara sotis på!
Svar på tråden Vem bestämmer?