Anonym (Biobonus) skrev 2021-01-22 14:26:43 följande:
Anonym skrev 2021-01-22 05:00:37 följande:
100% riktigt. 
 End of discussion.
Läs mitt inlägg 35
Och jag anser att DU SKA läsa inlägg #39 som är skriven av TS.
Det kunde du gott ha gjort innan du påtalade om att andra skall läsa inlägg #35.
Anonym (Biobonus) skrev 2021-01-21 20:18:04 följande:
Jag föreslog att gå med mamman och som en gest till änkans vilja (att mamman/exfrun inte skulle komma) inte sätta sig bredvid henne. Jag tyckte alltså att (Kvinnas) förslag att hävda sin rätt att sitta längst fram innebar att ?skriva änkan på näsan? att man är närmast, etc. Inte att dottern var intresserad av att bete sig så.
Ditt inlägg #35 relatera inte till mitt inlägg #39.
Fortfarande så skall TS följa med som STÖDPERSON i första hand för sin dotter.. 
Det var aldrig oklart med detta om man faktiskt satte sig ned och läste TS.. Vilket du tydligen missade att göra innan du svarade på (Kvinna)
Och NEJ det är fortfarande en konstig slutsats av dig att dra att de skulle skulle innebära att "knäppa någon på näsan"/"skriva änkan på näsan" baserat på det (Kvinna) skrev i kombination med Trådens ämne.
Anonym (Biobonus) skrev 2021-01-21 20:18:04 följande:
Vill man bara gå ta avsked av din pappa, och samtidigt (rätteligen) ta med sin mamma som stöd, spelar det kanske inte så stor roll var man sitter. Det skulle vara vara ett sätt att göra änkan lite till lags, eftersom hon verkar vara typen som tycker att sådant är viktigt, och inte skapa konflikt i onödan.
Jo enligt traditioner och kutymen så skall de närmsta sörjande sitta närmast kistan. 
Till närmast sörjande räknas 
*Barn
*Make/maka
*Syskon (till den avlidne)
*Mor och Far (om de fortfarande lever) 
Så det är något änkan får finna sig i att dottern har exakt samma rättigheter att sitta närmast kistan som hon har. Dottern har även rätt att ha vid sin sida valfri stödperson om hon känner att hon behöver en sådan och då sitter stödpersonen bredvid dottern.
Och jo det är helt irrelevant huruvida en stödperson är släkt (moder i detta fall) eller inte.
Det som är högst märkligt är varför du anser att man skall vara änkan till lags som BIOLOGISK dotter till den döde och sitta på en annan plats?  
Dottern är närmast sörjande och skall sitta närmast kistan. 
Varför anser du att dottern skall backa? Änkan skall ju ha samma krav på sig att ta hänsyn till den avlidnes biologiska dotter. Det är ju änkan (i detta fall) som väljer att skapa en konflikt, inte dottern och dotterns stödperson.