• MsChilli

    Någon som känner igen sig? Kan vi stötta varandra?

    Jag råkade i somras ut för något som var oerhört skrämmande. Jag blev en kort stund förlamad i halva ansiktet, sluddrade och tappade ord. Det kom helt utan förvarning och gick tillbaka efter en liten stund. Men det blev ambulans till akuten och jag blev inlagd på strokeavdelningen en natt och fick göra en hjärnröntgen och en massa tester. Dagen efter skrevs jag ut och meddelades att det med största sannolikhet varit ett anfall av migränaura, som tydligen kan yttra sig så. Jag har haft migränaura då och då i många år i form av flimmer/zickzack mönster i synfältet. Aldrig på detta sätt.
    Hur som helst, denna händelse har fastnat hos mig, jag tänker fortfarande mycket på det som hände och blir oerhört rädd att det ska hända igen. Har utvecklat nån form av hälsoångest som gör att jag hela tiden är på helspänn över vad som händer i min kropp. Fokuset för min ångest är just stroke, men all stress har gjort att jag fått mycket extraslag på hjärtat vilket är sjukt obehagligt och också skapar oro. Blir själv irriterad över att jag inte kan släppa det och gå vidare. 
    Någon som upplevt något liknande? Hur kommer man vidare? Är det bara att vänta på att tiden ska läka?
    Kan väl tillägga att jag sedan slutet av oktober är 75% sjukskriven för utmattningssyndrom, beror på en massa saker (eget företag, man som jobbat extremt mycket, tre barn osv) men jag tror sommarens händelse var det som utlöste utmattningen. 
    Numera har jag vissa riktigt bra dagar och vissa som är ganska jobbiga. Vill gärna höra från fler som har liknande erfarenheter, kanske kan vi peppa och stärka varandra.

Svar på tråden Någon som känner igen sig? Kan vi stötta varandra?