• LFF

Lön som administratör?

Jag har jobbat som ambulerande administratör på bemanningsföretag. Där låg min lön på 26000. Sen 2,5 år sedan jobbar jag som administratör på en intresseorganisation. Fick då upp lönen från 26 till 32 (ville ha nånstans mellan 30 och 35 så jag satte 35 som anspråk). 

• LFF
    Anonym (Bytabana) skrev 2021-01-27 18:59:16 följande:

LFF: vilket härligt lönelyft! Ambulerande administratör, då känns det som du fått prova på mycket olika tjänster. Vilket administratörsjobb tycker du varit det bästa/sämsta och varför?

Började som ambulerande administratör/ekonomiassistent/receptionist. Efter en omorganisation på bemanningsföretaget hamnade jag i receptionsgruppen och fick bara den typen av jobb. Sen, på slutet av anställningen på det bemanningsföretag som jag en gång började på fick jag en kombinerad admin/receptionstjänst och återupptäckte hur kul jag tycker det är med administration. Var föräldraledig och hamnade på kan med min konsultchef som inte ville hjälpa migatt byta bana (trots att det är ett av deras anställningsargument för att jobba där), så jag sökte mig bort. Fick en tjänst på ett annat bemanningsföretag där jag blev anställd som administratör, först för en specifik tjänst som varade i nästan 2 år. Blev sen uthyrd dit jag nu är anställd och när de la ut tjänsten för ansökan så sökte jag och fick den.

De bästa admintjänsterna jag haft genom åren har varit de som varit hyfsat breda. Där inte varje dag varit lika. Där jag är idag, har jag dessutom fått lära mig mycket om digitala sändningar tex. Det är en varierad tjänst där vi gör allt från kontorssupport till att boka stora medlemsmöten som vi är ute i landet och roddar. De sistnämnda har ju blivit digitala det senaste året ooch den resan har varit spännande att vara med och lära sig (gillar teknik).

De sämsta tjänsterna har varit de som varit väldigt statiska och "fyrkantiga". Som tur är gar det varit få sådana genom åren.
Svar på tråden Lön som administratör?