vaginal förlossning efter kejsarsnitt
Man bör undvika värkstimulering efter snitt. Pga risk för livmoderruptur. Så igångsättning lär vara bra att undvika
Man bör undvika värkstimulering efter snitt. Pga risk för livmoderruptur. Så igångsättning lär vara bra att undvika
Absolut finns det ju en ökad risk även om den är liten, runt 1% vad jag läst mig till. Så igångsättning kan absolut vara ett alternativ även om man genomgått ett ks, speciellt när man tidigare fött vaginalt
Verkar finnas olika siffror beroende på olika studier. Väl medveten om att det finns risk för olika typer av komplikationer, tack ser hellre en sugklocka än ett snitt alla dar i veckan. föredrar ju självklart en naturlig start, men då jag haft komplikationer tidigare graviditeter förutsätter jag att det kommer vara så även denna gång. Med insulinbehandlad graviditetsdiabetes får man nämligen inte gå över tiden på det sjukhuset jag fött tidigare. Har även haft högt blodtryck och havandeskapsförgiftning, så det kan ju bli nödvändigt med en igångsättning för min del och därför vill jag höra om folk som upplevt vaginal förlossning efter snitt.