• Anonym (mamma 2)

    Ammar ni helt öppet inför era barn?

    Kanske en dum fråga, vad vet jag. Men jag är nyfiken på hur ni mammor gör eller gjort när ni ammat och era andra barn har varit i närheten? Brukar ni använda nån form av amningsskydd eller klädesplagg för att dölja brösten eller har ni brösten helt ute i det fria? Jag tänker främst på pojkar då det kan vara mer känsligt med bröst och så. Har själv en son.

  • Svar på tråden Ammar ni helt öppet inför era barn?
  • Anonym (Noll)

    Jag dolde, men storebror är nästan 20 år äldre än lillasyskonet.

  • Anonym (Upp)

    Bara fyra års skillnad på mina, så, ja. Helt öppet. Hade jag haft tonåringar hade jag kanske gjort annorlunda.

  • Anonym (Pojke)

    Men det är nog enbart individuellt. Både för dig, sonen och eran relation. Och även om barnet hade varit en dotter. Oavsett ålder. Både pojkar och flickor i alla åldrar i alla tider har ju sett sina mammor amma småsyskon. Tänker att om man pratar om det och med tiden kommer nog allt vara väldigt odramatiskt till slut. Mammas tuttar är bebisens mat. Inget annat. Säkert sund också i dagens samhälle. Det är ju vad vi människor är gjorda för.

  • Anonym (Öppet!)

    Ammar helt öppet inför barnen, familjen, på ica, på tåget, på flygplan. Dvs överallt när bebis vill dricka en slurk eller tröst/mysa. Hellre nöjd bebis jämt än en som skriker.

    Behöver inte flasha hela överkroppen, lyfter på t-shirten eller knäpper upp skjortan bara.

  • Anonym (Noll)
    Anonym (Öppet!) skrev 2021-01-23 13:40:11 följande:

    Ammar helt öppet inför barnen, familjen, på ica, på tåget, på flygplan. Dvs överallt när bebis vill dricka en slurk eller tröst/mysa. Hellre nöjd bebis jämt än en som skriker.

    Behöver inte flasha hela överkroppen, lyfter på t-shirten eller knäpper upp skjortan bara.


    Inte på restaurang bara hoppas jag.
  • Anonym (J)
    Anonym (Noll) skrev 2021-01-23 13:41:36 följande:

    Inte på restaurang bara hoppas jag.


    Nej det klart att du ska få äta men inte en bebis.
  • Anonym (Noll)
    Anonym (J) skrev 2021-01-23 13:46:09 följande:
    Nej det klart att du ska få äta men inte en bebis.
    Jag frågade inte dig.
  • Anonym (mamma 2)
    Anonym (Öppet!) skrev 2021-01-23 13:40:11 följande:

    Ammar helt öppet inför barnen, familjen, på ica, på tåget, på flygplan. Dvs överallt när bebis vill dricka en slurk eller tröst/mysa. Hellre nöjd bebis jämt än en som skriker.

    Behöver inte flasha hela överkroppen, lyfter på t-shirten eller knäpper upp skjortan bara.


    Men på publika ställen bör man väl vara mer diskret ändå. Det är ju för att respektera andra som inte vill se nakna bröst helt plötsligt.
  • Anonym (mamma 2)
    Limeblad skrev 2021-01-23 12:50:04 följande:

    Vid vilken ålder tänker du att bröst är känsligt för pojkar?


    När de börjar närma sig puberteten kan det vara känsligt vilka bröst de ser. Ja 10 år och uppåt kanske.
Svar på tråden Ammar ni helt öppet inför era barn?