• Anonym (hjälp)

    Jag har ljugit om min oskuld

    Jag har ljugit om min oskuld för min blivande man. Vi kommer från olika länder men vi båda kommer från kulturer där man förväntas vara oskuld tills man gifter sig. Jag har haft en ganska fri uppväxt och är född här. Är uppvuxen med min mamma (skilda föräldrar) som försökt ge mig en så svensk uppväxt som möjligt. Så när vi träffades berättade jag för honom att jag haft en pojkvän tidigare och trodde då att han förstod att jag inte var oskuld. Men senare förstod jag att han förutsatte att jag aldrig haft sex med mitt ex eftersom vi inte var gifta. Så jag sa aldrig någonting och har låtit honom tro att jag är oskuld under de månaderna vi dejtat. Varje gång vi sovit tillsammans har vi bara kramats och han har aldrig försökt ha sex med mig eftersom han är så respektfull. Sanningen är att jag varit med flera  killar innan. Jag är 20 år så under uppväxten har jag träffat några olika, inte bara mitt ex Skäms 
    Nu har vi bestämt oss för att gifta oss inom några månader och då är det kört. Han förväntar sig att se lite blod för det är vanligast att tjejen blöder lite första gången i hans kultur. Jag kommer inte blöda eftersom jag inte är oskuld och han kommer upptäcka att jag ljugit. Han hade förmodligen acceptera det om jag sagt sanningen i början men han kommer inte acceptera att jag ljugit. Jag har panik och vill inte behöva skämmas inför både min egna pappa, min pojkvän och hans familj när sanningen kommer fram. Min mamma vet hur läget är, vi har pratat men hon vet inte hur jag ska ta mig ur den här situationen. Den här lögnen kommer leda till att det blir skilsmässa direkt. Jag behöver hjälp. Är det någon som lyckats fejka sin oskuld inför sin man?? Är desperat efter en lösning för det sista jag vill är att det här ska förstöra mellan oss Rynkar på näsan

  • Svar på tråden Jag har ljugit om min oskuld
  • Anonym (S)

    Då kan du förklara för honom att det inte alls är normalt att blöda! Det betyder att han förstör ditt underliv, och det är inget sätt att påbörja ett äktenskap!

    Han ska ta det lugnt och försiktigt så han inte gör dig illa, och du får låtsas de första månaderna att allt är nytt, du vet ingenting om nånting annat än vad du läst dig till.

  • Anonym (nja)

    Men sluta!

    För det första har han inte ett skit med att göra vad du gjort innan ni träffades. Vill du verkligen ens gifta dig med någon som inte vill ha dig om han får veta du inte är oskuld? 

    Sedan blöder inte alla, även om de är oskulder på bröllopsnatten. Du får väl bara konstatera att du var en av dem då. Ge honom några länkar där han kan läsa att "oskuld" inte finns rent fysiskt utan det är bara ett moraliskt antagande pga religioner och för att styra över kvinnors sexualitet. 
    Här; läs själv: 
    kvinnonet.net/kunskapsbank/oskuld-och-underliv/ 

    Eller så berättar du bara sanningen och står för att du vuxit upp med en mer svensk kultur. Det vet han väl ändå redan att du gjort? 

  • Anonym (A)
    Anonym (hjälp) skrev 2021-01-24 16:02:31 följande:

    Jag har ljugit om min oskuld för min blivande man. Vi kommer från olika länder men vi båda kommer från kulturer där man förväntas vara oskuld tills man gifter sig. Jag har haft en ganska fri uppväxt och är född här. Är uppvuxen med min mamma (skilda föräldrar) som försökt ge mig en så svensk uppväxt som möjligt. Så när vi träffades berättade jag för honom att jag haft en pojkvän tidigare och trodde då att han förstod att jag inte var oskuld. Men senare förstod jag att han förutsatte att jag aldrig haft sex med mitt ex eftersom vi inte var gifta. Så jag sa aldrig någonting och har låtit honom tro att jag är oskuld under de månaderna vi dejtat. Varje gång vi sovit tillsammans har vi bara kramats och han har aldrig försökt ha sex med mig eftersom han är så respektfull. Sanningen är att jag varit med flera  killar innan. Jag är 20 år så under uppväxten har jag träffat några olika, inte bara mitt ex Skäms 
    Nu har vi bestämt oss för att gifta oss inom några månader och då är det kört. Han förväntar sig att se lite blod för det är vanligast att tjejen blöder lite första gången i hans kultur. Jag kommer inte blöda eftersom jag inte är oskuld och han kommer upptäcka att jag ljugit. Han hade förmodligen acceptera det om jag sagt sanningen i början men han kommer inte acceptera att jag ljugit. Jag har panik och vill inte behöva skämmas inför både min egna pappa, min pojkvän och hans familj när sanningen kommer fram. Min mamma vet hur läget är, vi har pratat men hon vet inte hur jag ska ta mig ur den här situationen. Den här lögnen kommer leda till att det blir skilsmässa direkt. Jag behöver hjälp. Är det någon som lyckats fejka sin oskuld inför sin man?? Är desperat efter en lösning för det sista jag vill är att det här ska förstöra mellan oss Rynkar på näsan


    Jag hade haft svårt att leva med en sådan lögn eller med en man som inte hade kunnat acceptera den jag är men jag kommer ju också från en annan kultur en den du beskriver. 


    Det förekommer att kvinnor blöder första gången de har sex men det är långt ifrån alla som gör det. Blödning som kan uppkomma i samband med att man har sex första gången beror inte på att penis tänjer ut, utan snarare på att man är nervös och spänd och därför inte lubricerar (blir våt och slidan utvidgas) tillräckligt.

    Jag ser det bara som att du har två val nu. Antingen berättar du som det är nu och är beredd på dom kulturella konsekvenserna utav det. (Det finns stöd för sådan situationer.) Eller så lever du med lögnen. Det går inte att på något sätt se om en kvinna haft sex förut eller inte och en blödning eller inte är heller ingen indikation på om kvinnan haft sex tidigare eller inte. 


     


     


     

  • Anonym (O.J)

    Är han oskuld? Då kan jag lite mer förstå om det skulle kännas olustigt för honom. Att han utgått ifrån att ni båda är oerfarna och ska utvecklas tillsammans på det planet och så har du legat en hel del.

    Annars låter det bara både ojämställt och okunnigt. Att förvänta sig blod, det är långt ifrån alla som blöder första gången och att förvänta sig det är bara ignorant. Tror han på mödomshinnan också?

    Du tycker uppenbarligen inte att man bör vara oskuld när man gifter sig så du är ju lite mer "modern" men ändå ska du gifta dig med en bakåtsträvare?

    Lögnen är det värsta dock, naturligtvis ska du inte ingå i ett äktenskap med en lögn som grund, hur obehagligt det än är att nu såhär långt efter klämma fram sanningen.

  • Miss Skywalker

    Medeltiden ringde och vill ha tillbaka sin kvinnosyn..

    Kommer han från de kulturer som kräver att kvinnor är oskulder har han själv med största sannolikhet haft sin uppväxt med sina farbröder och kusiner på horhus..
    Slappna av och skärp dig! För just nu skiter du dig själv och alla andra kvinnor i ansiktet..

  • Anonym (En kvinna)

    Kan inte någon förklara för honom att alla kvinnor inte blöder när de förlorar oskulden? Tänker att det säkert är många som redan vet det ävdn i hans kultur. Jag och min man kommer själva från en kultur där kvinnan förväntas vara oskuld, vilket jag också var (hade varken haft fingrar eller tamponger inne ens) men blödde ändå inte. Och min man var medveten om att alla inte gjorde det trots att han var född och uppväxt i hemlandet.

    Men å andra sidan förstår jag faktiskt inte varför du är kvar, dels för att ni uppenbarligen inte har samma syn på sex. Kommer du ens orka vara gift med en man som inte vill ha dig för att du haft sex, och oroa dig resten av ditt liv för att det ska avslöjas och han ska skilja sig från dig, när du kan backa innan det blir seriöst?

    Sedan tänker jag att alla har sina egna preferenser och vill han gifta sig med en oskuld så varför ska du ta det ifrån honom? Du behöver inte erkänna vad du gjort om du tror att det skulle drabba dig negativt (din pappa tillexempel), men ge honom chansen att själv avgöra detta, precis som du själv har dina preferenser och vill kunna välja den man du finner passar dig bäst. Att fejka sin oskuld tycker jag är riktigt illa om du inte riskerar ditt liv, för du påbörjar ditt äktenskap med en stor lögn direkt. Jag hade iallafall haft brutal ångest resten av mitt liv ifall jag visste att jag dolde och ljög för min man.

  • Drottningen1970

    Fast du borde ändå veta att de flesta inte blöder första gången de har sex. Så även om du VORE oskuld skulle samma problem uppstå.

    Om du är oskuld eller inte har han inte med att göra, det är privat och inget som man behöver redovisa. Om han av nån anledning valt att förutsätta att du är oskuld så är det hans problem.

    Om han är normalbegåvad så vet nog även han att de flesta inte blöder vid första samlaget.

  • Drottningen1970
    Anonym (Bigger issues) skrev 2021-01-24 16:38:59 följande:

    Har han sagt han förväntar sig se blod???

    Nej, det är inte normalt att blöda vid första gången.

    Han får fan ta klivet in i 2021 och lära sig om kvinnokroppen och fakta.

    Att blöda första gången är gammaldags uppfattning som troligtvis kommer från antingen att kvinnan inte var med på sexet (inte var våt), hon skulle "tas" på bröllopsnatten (gällde ofta unga brudar också) eller för aggressivt sex som skadat kvinnans underliv.

    Aldrig hört om någon som blött efter första gången och känner ingen heller som sagt att det gjort ont första gången heller.

    Många kvinnor har inte mödomshinna och den kan även spricka/försvinna vid sportande.Förklara för honom att blöda vid första samlaget inte alls är vanligt. Han kan ju slå en pling till gynekolog om han inte tror dig ;).Skulle det trots dina förklaringar vara att jättestort problem för honom och han förväntar sig det, så rekommenderar jag du inte gifter dig med honom, för då har han för stora issues.

    Du behöver inte berätta att du haft sex förut, det är din ensak tycker jag, kultur eller inte och andra ska fan inte döma dig för det!

    Men om du berättar du inte är oskuld och han sen inte vill gifta sig med dig så älskade han ju inte dig som person från början, utan enbart din oskuld (men man kan ju undra vad han ska göra med den när du inte finns kvar...)

    Frågor: Hur vet du ifall han är oskuld? Har han bevisat det på något sätt? Skulle han bli lika hårt dömd som du ifall han inte var oskuld?


    Ingen kvinna har en mödomshinna om de inte tillhör en extremt liten andel kvinnor som har en medfödd missbildning. Mödomshinna finns inte utan är ett påhitt.
Svar på tråden Jag har ljugit om min oskuld