• StormyWeather

    Märkligaste anledningen till frånvaro?

    Vilken/vilka är de märkligaste/sjukaste/roligaste/osv anledningar till frånvaro från jobbet?

    Jag börjar:

    En i min arbetsgrupp ringde och sjukanmälde sig för att hon drömt att hennes man varit otrogen. Så hon var så ledsen så hon inte kunde komma till jobbet..

    En tidigare kollega sjukanmälde sig för att hon inte skulle orka vara med på personalfesten på kvällen annars.. Hon blev inte långvarig hos oss.

  • Svar på tråden Märkligaste anledningen till frånvaro?
  • riboflavin

    Rent allmänt så är mitt intryck att folk som känner ett behov av att förklara mer ingående kring varför de sjukanmält sig ofta är fulla med skit.

    Annars är nog "min man har glömt tanka" den underligaste förklaring jag hört till att någon inte kunde jobba.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Billie)
    riboflavin skrev 2021-01-25 02:03:18 följande:

    Rent allmänt så är mitt intryck att folk som känner ett behov av att förklara mer ingående kring varför de sjukanmält sig ofta är fulla med skit.

    Annars är nog "min man har glömt tanka" den underligaste förklaring jag hört till att någon inte kunde jobba.


    Håller med dig! Alltså, man har inte ens någon skyldighet att förklara..

    Men det är ändå kul att höra vad för galna anledningar andra hört! ;)

    Haha, skön förklaring!

    Vi hade en som inte kunde komma för hon var insnöad. Arbetet låg i samma stad som hon bodde och det hade kommit lite snöslask.... det måste ha snöat mycket mer oootrooligt lokalt!
  • Anonym (Hon är jättesnygg?)

    Någon som hade träffat en tjej och ville stanna med henne istället för att gå till jobbet den dagen. Men hon är faktiskt jättesnygg kan jag inte ta ut en semesterdag?

    Jag vet inte om han ville skryta eller hade svåra problem att komma på en sak som "jag är magsjuk". Men vår kvinnliga chef "förstod precis" och sa att det är ok.

    Undrar om det hade funkat om hon inte var jättesnygg?

  • Anonym (F)
    riboflavin skrev 2021-01-25 02:03:18 följande:

    Annars är nog "min man har glömt tanka" den underligaste förklaring jag hört till att någon inte kunde jobba.


    Det är väl inte så konstigt...? Har man inte bensin i bilen så man kan ta sig till jobbet är det en väldigt normal orsak.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (F) skrev 2021-01-25 06:49:04 följande:
    Det är väl inte så konstigt...? Har man inte bensin i bilen så man kan ta sig till jobbet är det en väldigt normal orsak.
    Men då åker man väl och tankar och kör sedan till jobbet? 
  • Anonym (Love)
    Anonym (Hon är jättesnygg?) skrev 2021-01-25 06:38:36 följande:

    Någon som hade träffat en tjej och ville stanna med henne istället för att gå till jobbet den dagen. Men hon är faktiskt jättesnygg kan jag inte ta ut en semesterdag?

    Jag vet inte om han ville skryta eller hade svåra problem att komma på en sak som "jag är magsjuk". Men vår kvinnliga chef "förstod precis" och sa att det är ok.

    Undrar om det hade funkat om hon inte var jättesnygg?


    Tycker du verkligen att semester är en konstig anledning till frånvaro från jobbet? 


    Det är väl inget konstigt att man tar en semesterdag om man vill/behöver, och det funkar med verksamheten? 

  • Jemp

    "Jag ska nog sjukanmäla mig imorgon så jag kan vila upp mig inför helgen".

    Som provanställd. Såklart inte heller långvarig (av flera skäl).

  • 10oktober

    Min man hade en teamchef som då och då kom flera timmar för sent till jobbet för att han blivit så trött efter att ha varit på gymmet på morgonen... Han var chefens son så han kom undan med det men alla anställda var hyfsat trötta på honom...

  • Anonym (I)
    Anonym (F) skrev 2021-01-25 06:49:04 följande:
    Det är väl inte så konstigt...? Har man inte bensin i bilen så man kan ta sig till jobbet är det en väldigt normal orsak.
    buss eller taxi funkar dock också  
  • riboflavin
    Anonym (I) skrev 2021-01-25 12:10:30 följande:

    buss eller taxi funkar dock också  


    Ja, eller så kan man som 40-åring ta tag i sitt liv och lära sig tanka...
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden Märkligaste anledningen till frånvaro?