• Anonym (M)

    Hur släppa taget? Fastnat i sorg

    Hej!

    Jag och mitt ex gjorde slut för 2 veckor sedan, efter att jag fick reda på att han varit otrogen mot mig i princip hela våran relation. Haft sex med andra tjejer varav en flera gånger. När jag fick reda på detta så gick vi skilda vägar, då jag aldrig kan förlåta det och han sa även att han inte har känslor kvar.

    Detta är/var min första vuxna relation och jag trodde jag hade hittat killen jag skulle gifta mig med. Jag hade INGEN aning om vad han gjorde bakom ryggen på mig. Vi har brutit all kontakt men jag saknar honom så mycket att det gör fysiskt ont i kroppen och vet inte hur jag ska ta mig ur detta.

    Jag pluggar en tung utbildning på universitetet och med distansstudierna är jag bara hemma nu. Klarar knappt av studierna längre och har tappat det helt. Fått flytta hem igen då jag bodde hos mitt ex. Jag orkar inte ta mig upp ur sängen och jag skäms så mycket att jag kan sakna en person som gjort mig så fruktansvärt illa.

    Känns inte som att någon förstår mig, mina vänner finns där men de tycker mer bara att jag ska skita i honom och släppa allt. JA, men hur?! Jag har så mycket kärlek kvar för den här killen.

    Jag vill inte ha honom tillbaka (tror jag) men jag älskar honom och det känns som att jag gräver mig ner djupare hela tiden och jag vet inte hur jag ska ta mig upp ur det här hålet.

    Om någon känner igen sig eller bara vill komma med pepp skulle det vara guld värt.

  • Svar på tråden Hur släppa taget? Fastnat i sorg
  • Långbenopluto

    Fastnat i sorg? Men nej, det har ju bara gått två veckor, hjärtesorg kan ta lång tid.

    Bara att härda ut, det kommer gå över, jag lovar!

    Håll dina tankar upptagen av annat.

  • Anonym (Tid)

    Låt det ta tid.

    Försök att koncentrerad dig på studierna. Tvinga dig upp och är frukost, ta en löprunda eller promenad varje dag, gör något du tycker är kul varje dag (laga mat, baka, läsa, åka skridskor, måla, sy) bestäm mellan vilka klockslag du ska plugga, promenera etc. OCH tillåt dig vara ledsen och grotta ned dig (men inte hela dagen).

    Så som han behandlat dig så förtjänar du att detta inte går ut över dina studier på lång sikt!

    Det är skitsvårt. Du måste bestämma själv att du vill komma över honom och bearbeta det, lägga det bakom dig. Det är bara du som styr över dina känslor och tankar.

  • Anonym (Sysselsättning)

    Du älskar ju egentligen inte det otrogna svinet utan den du trodde att han var. Det är framtiden du trodde ni skulle få du sörjer- inte den verklighet ni egentligen levde i där det var dömt att ta slut. Om du kan tänka så kommer du snabbare att komma över detta. För han är inte värd att du tänker på honom, sörjer och mår dåligt! 

    Försök få struktur på dagarna och sysselsätt dig. Med vad kvittar egentligen (förutom studierna) så länge du inte sitter och gottar ner dig i sorgen. Tids nog är denna trista episod av ditt liv glömd och du kan leva vidare glad att ha sluppit kasta bort ännu fler år på honom.

  • Synligtman

    Hej Anonym.
    Jag skrev ett eget inlägg tidigare idag, som också handlar om sorg över förhållanden.
    Jag skulle säga att jag sörjer i detta nu, trots att jag inte vet om det är slut eller inte.
    Tjejen uttryckte sig så märkligt i helgen att jag inte vet hur läget är. har ställt så mkt frågor utan svar, så nu vågar jag inte pressa henne något mer.
    Är hursomhelst jätteledsen då jag trodde och hoppades starkt på detta.
    Förra gången jag var med om detta, var i augusti 2020, första 3 dagarna var fulla av självmordstankar, första 2 veckorna fulla av gråt.
    Därefter blev det 1% lättare för varje dag.
    Som alla skriver, sysselsätt dig med något, jag började jogga, gick efter 2mån över till gym.
    Gymmet har gett resultat på mitt utseende och mitt självförtroende, dvs det har hjälpt mig lite i varje fall.
    Vänd dig till dina bästa vänner, sov över. Låt dom ta hand om dig, det är deras jobb.
    Skicka pm om du behöver prata. Mvh

  • Anonym (Pepp)

    Hej!

    Ser att inlägget är några veckor gammalt. Hur mår du nu?

    Tillåt dig själv att vara ledsen!! Det är inte konstigt att du är ledsen när det är så nytt!!

    Kram

Svar på tråden Hur släppa taget? Fastnat i sorg