Inlägg från: Anonym (asld) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

    Riklig mens - vilken binda?

    Jag har ända sedan tonåren haft väldigt riklig mens. Nu är jag snart 40 år. Med tanke på att min mamma hamnade i klimakteriet när hon var 57, så misstänker jag att det blir det samma för mig och därför vill jag en gång för alla få hjälp med mensskydd, eftersom det lär vara ett fortsatt problem ett tag till för min del.


    När jag var ung fungerade endast Always nattbinda, om man inte köpte de där "jättebindorna" som fanns på apoteket då, som inte låg på plats. Jag har provat stora tamponger och den största menskoppen. Ingenting fungerar.


    För 15 år sedan bytte jag till Always lila binda för riklig mens (vad jag minns, så var den nästan samma som den tidigare nattbindan.) Den håller för det mesta tätt, men jag får skavsår av den om jag har haft binda under ca 4-5 dagar och ibland fortsätter mensen i uppåt 8 dagar. Dessutom läcker även den bindan vid varje mensperiod - ofta under natten, mendå och då även mitt under dagen. Jag provade förlossningsbindor från apoteket. De läckte egentligen inte igeonom men gled runt så att de läckte ändå. Jag provade libresse för några år sedan. De var mycket bekvämare, och gav inga skavsår, men jag blödde igenom de bindorna.


    Finns det verkligen ingenting bättre?

Svar på tråden Riklig mens - vilken binda?