BF Oktober 2021
Tråden för oss med BF oktober 2021
Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.
Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!
Tråden för oss med BF oktober 2021
Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.
Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!
Nu kan jag kanske svara bättre på din fråga. Var på ultraljud idag (inte rul) och frågade då om man kunde se kön och det kunde hon. Hon frågade om hon skulle säga det rakt ut eller skriva det på en lapp med tanken å att maken inte kunde vara med. Så ja, det borde inte vara omöjligt att få det på en lapp
Vet inte vad som hände, råkade skicka samma inlägg 2ggr. Ang foster rörelse så känner jag av ganska mycket. Går in i vecka 19 på fredag. Känns ca 5 cm under naveln. På KUB så sa hon att graviditeten sitter lågt så kan förstå varför det känns just där. Vår är ganska aktiv som en ninja haha. Känns som det kittlar, pirrar eller som fjärilar i magen. Innan kände jag mest på kvällen och i samband när jag skulle sova. Men sedan igår känt även mitt på dagen också om jag sitter ner en stund eller står stilla. Härlig känsla. Får en att längta ännu mer
WOW vad roligt, hoppas jag har samma tur. Men löste igår på östra att de ej skriver på lapp. De hade till och med skrivit det på sin sida... Plus skrev det att man inte får filma eller ta kort.
Men har de inte ändrat sina rutiner nån ting med Corona? För läkaren som jag träffade idag undrade om jag ville ringa upp maken så han kunde få se på bild från ultraljudet, efter att hon gjort alla undersökningar. Nu jobbade han så det gick tyvärr inte. Men till rul så tänker jag försöka få till det så han också får se, om de tycker att det är ok då. Det jag gjorde idag var ett extra ultraljud pga min historik med ma. Så de kanske lättade lite på reglerna då eller så var det bara en snäll läkare jag träffade på. Superbra var hon ivarje fall.
Var detta i Göteborg du var? Jag kommer ha RUL på östra sjukhuset. Där stod det på deras hemsida att de ej skriver kön på lappar eller tillåter video inspelning mm. Lät jätte strängt. De skrev många vill ha videosamtal eller filma pga partner ej kan vara med av anledning till corona. Men de tillåter ej det. Jag skall Dock göra mig bästa och fråga om jag kan få det på en lapp. Jag kanske har tur med en snäll person. För blir roligare på baby gender reveal om det blir överraskning för båda och inte bara min man. Plus jag vill slippa hålla det hemligt. Du hade verkligen tur och träffade en bra snäll person som hade överseende. Jag hade samma tur på KUB då fick jag filma och visa min man hemma. Men sjukhuset verkar strängare
Hej!
Jag är i vecka 17 och har BF den 31a Oktober och letat efter en mammagrupp. Jag vet att jag är lite sent ute men jag undrar om det finns plats någonstans.
Tack!
Hej!
Jag är i vecka 17 och har BF den 31a Oktober och letat efter en mammagrupp. Jag vet att jag är lite sent ute men jag undrar om det finns plats någonstans.
Tack!
Hej!
Tack!
Förlåt det råkade skickas 3 gånger..
Hej!
Tack!