• comfortableberry

Pappa med kjol

Jag är en 35 årig pappa som ofta använder kjol. Min son vill också börja använda en kjol. Min fru tycker inte om detta och tillåter inte honom att ha det på sig. Borde jag försöka övertyga henne om att han kan ha på sig vad han vill eller inte?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-01-28 14:41
    Min son är 6 år
  • Svar på tråden Pappa med kjol
  • Anonym (f)
    Anonym (S) skrev 2021-01-28 21:59:09 följande:
    Om du inte är helt obildad så fattar du att uttrycket exponera sig handlar om att visa kroppsdelar. Case closed. Inte värt att diskutera med en sån som dig. Ärligt talat läste jag inte ens din kommentar längre än så.
    Ordet exponera kan användas i olika sammanhang. Du har fel
  • Wench85
    comfortableberry skrev 2021-01-28 14:15:31 följande:

Jag är en 35 årig pappa som ofta använder kjol. Min son vill också börja använda en kjol. Min fru tycker inte om detta och tillåter inte honom att ha det på sig. Borde jag försöka övertyga henne om att han kan ha på sig vad han vill eller inte?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-01-28 14:41
    Min son är 6 år
    Klart barnet ska få ha på sig de kläder han vill, så länge de inte är alldeles för opraktiska eller liknande. Mest fascinernade i denna tråd är tanken att frågan aldrig dykt upp tidigare i barnets liv. Har ni tidigare förbjudit kjol och du nyligen börjat bära det själv? Min upplevelse är att de flesta barn vill testa mycket olika kläder, inte minst i utklädningslekar och liknande, tidigare än sex år.
  • Disa35

Kommer genast att tänka på en väldigt varm sommar för några år sedan, när tågvärdarna på Roslagsbanan nekades att jobba i shorts och därför kvitterade ut kjolar istället. De var jättegulliga

Låt grabben ha kjol om han vill, min systerson önskade och fick en prinsessklänning i julklapp - han tröttnade på den ganska snart. Men låt du sonen klä sig som han vill, det finns större faror här i världen.

• Kentaur
    Hippolyte skrev 2021-01-28 15:00:15 följande:
    Apropå. Högklackat var ursprungligen ett mode bland män. Från början ryttare som hade klackar på sina stövlar. Sen spreds modet till överklassens män. Ludvig XIV gick gärna i högklackat. Kvinnorna tog efter. Vilket ledde till att männen gjorde sina klackar breda för att betona sin manlighet medan kvinnornas blev smala. Rosa var en vanlig färg för pojkar fram till 1900-talet. Blått var en sval och kvinnlig färg.

Väntar på om en viss forumdeltagare ska nappa på denna diskussion. Vi har haft ett nappatag om sådant tidigare :)
    Du väntar att på att få napp...
    Okeeeej.

Hur är vädret i Moskva?
  • Anonym (Love)
    Drottningen1970 skrev 2021-01-28 19:59:49 följande:
    Oavsett vad man tycker om det så ser verkligheten annorlunda ut än vad du önskar. En sexårig pojke i kjol kommer att mötas av blickar och kommentarer och elakheter av både vuxna och barn. Innan man låter ett litet barn exponera sig för det måste man vara säker på att barnet är könslomässigt mogen för att kunna hantera det. Som förälder måste man ta det ansvaret och inte skicka ut sin unge som kanonmat u kampen för sina övertygelser oavsett hur moraliskt riktiga de är.

Oj? kan meddela dig att folk är betydligt mer toleranta än vad du förutspår. Min son hade ofta klänning när han var i sexårsåldern, och han fick väldigt sällan några kommentarer öht, och de kommentarer han fick var framförallt positiva.

• Anonym (Gnu)

Att påverka en sexåring till att tappa sin könstillhörighet borde klassas som misshandel och rendera i en socanmälan.

Gör vad du vill med din vuxna kropp, lek att du är kvinna, hen eller en enhörning men låt barnet vara.

• Anonym (Love)
    Anonym (Gnu) skrev 2021-01-29 13:32:55 följande:

Att påverka en sexåring till att tappa sin könstillhörighet borde klassas som misshandel och rendera i en socanmälan.

Gör vad du vill med din vuxna kropp, lek att du är kvinna, hen eller en enhörning men låt barnet vara.

Är du så outbildad att du tror att ens könstillhörighet ändras beroende på vilket klädesplagg man har på sig?

• Anonym (Haha)
    Anonym (S) skrev 2021-01-28 21:59:09 följande:

Om du inte är helt obildad så fattar du att uttrycket exponera sig handlar om att visa kroppsdelar. Case closed. Inte värt att diskutera med en sån som dig. Ärligt talat läste jag inte ens din kommentar längre än så.

Haha! Outbildad? Det är ju du som verkar lite outbildad när du skriver att exponera handlar om att visa kroppsdelar Dom flesta andra vet att exponera betyder många olika saker.
  • mammabitch
    Anonym (f) skrev 2021-01-28 14:24:54 följande:

Vuxna män som går med kjol med apparaten dinglande gör det för att få utlopp för blottning och perversioner.
    Ta på er byxor och håll könsdelarna för er själva. 

Du vet att många män i sydostasien använder sarong som vardagsplagg va?
    Läskigt med många miljoner pevvon där ....
  • Drottningen1970
    Anonym (Love) skrev 2021-01-29 12:51:48 följande:

Oj? kan meddela dig att folk är betydligt mer toleranta än vad du förutspår. Min son hade ofta klänning när han var i sexårsåldern, och han fick väldigt sällan några kommentarer öht, och de kommentarer han fick var framförallt positiva.

Vad menar du med Oj? Det är ju jättebra om du har positiva erfarenheter och haft turen att träffa på öppensinnade vänliga människor, men det innebär inte med automatik att det kommer att bli likadant för TS son. Jag menar fortfarande att man måste analysera situationen både utifrån barnet som person och dess mognad samt sammanhanget man lever i för att göra en konsekvensanalys så att man inte utsätter barnet för situationer som barnet inte kan hantera könslomässigt.
Svar på tråden Pappa med kjol