• Astronaut1

    Svettas super mycket

    Hej
    Som rubriken lyder jag svettas otroligt mycket. Jag har inte gjort det tidigare det började för ungefär exakt 1 år nu. Problemet är att jag svettas så mycket att det syns igenom hoodies och allt. Behöver varjer dag dyta t-skjorta 2 gånger om dagen. Jag använder deoderant, har testat deoderant utan AL och ekologisk. Vad är det som är fel. 
    Jag har igen hobby. Kan det hjälp om jag börjar spring??. Vi inte till gym under pandemin. 
  • Svar på tråden Svettas super mycket
  • Anonym (På)

    Själv fryser jag när jag super mycket.

    Hur är det när du inte super?

  • Anonym (På)

    Skämt åsido. Oxybutynin kan hjälpa. Hör med din läkare.

  • Anonym (På)

    När du googlar på oxybutynin kommer du tänka att jag trollar men det gör jag inte. Hör med läkaren.

  • Anonym (Teddy)

    Eftersom detta är en väldigt stor fysisk förändring så tycker jag du måste söka läkarvård för detta.

  • Anonym (Svettis)

    Det finns en diagnos som heter hyperhidros, vilket innebär att man svettas otroligt mycket. Startar ofta i tonåren men har debutera senare. Som tidigare nämt så finns läkemedel för detta, ämnet Oxybutynin som finns i Ditropan för annat användningsområde. För vissa räcker det och funkar bra (men har en hel del biverkningar).

    Skulle inte läkemedel hjälpa så kan du få botox genom landstinget. Miradry erbjuds i vissa städer, men vanligast privat. Inte skönt men ger permanent minskad svettning.

    Lycka till!

  • Anonym (Voff)

    Du måste ju söka vård! Det finns ju en anledning till att du börjat svettas onormalt mycket.

Svar på tråden Svettas super mycket