Inlägg från: Anonym (Finley) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Finley)

Anmäla polis??

Polisen ordnar inte med hemleverans, vilket skämt :)

• Anonym (Finley)
    Anonym (K) skrev 2021-01-30 21:26:53 följande:

Jag ska berätta en sak till er som inte tror ts.

För flera år sedan nu så hade vi ett bråk hemma. Min sambo var full och blev väldigt hotfull och det slutade med att han drog mig ner för trappan i håret samt slog mitt huvud mot en hård soffkant. Jag lämnade huset och tog mig ner till polisstationen. Jag tvekade länge pm hag verkligen skulle gå till polisen, dum som jag var. Detta var på natten och då jag stod utanför polishuset började plötsligt en polis prata med mig i en slags porttelefon. De såg ju såklart mig stå där utanför ledsen.

De tog in mig och jag berättade vad som hänt. Visade märken på armarna. Sa också att jag tyckte att det var väldigt jobbigt att vara där och anmäla då det trots allt var min sambo och pappan till mina barn.

Då säger de två manliga poliserna: ja det är nog bättre om du inte gör någon anmälan. Det blir en jättestor sak av detta då och det blir bara jobbigt för alla, speciellt när ni har barn?

Förstod ingenting. De erbjöd sig att köra hem mig vilket de gjorde. De släppte av mig utanför huset. Gick inte ens med mig in för att prata med min sambo.

Det är först nu flera år senare som jag inser hur sjukt det här var. Mår riktigt dåligt när jag tänker på det.

Skillnad på om man är bo lr mgm.
Svar på tråden Anmäla polis??