Inlägg från: Anonym (Ja anmäl!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ja anmäl!)

Anmäla polis??

Anonym (J) skrev 2021-01-30 23:02:35 följande:

Oj, rör aldrig en polis... Det är en big no-no.

Men anmäl så det blir utrett. Varför kom de tillbaka med äcklet?? Jättekonstigt.

Håller med. Jättemärkligt de kom tillbaka med honom. Han kanske hittade på någon historia om TS de trodde på med tanke på deras attityd mot TS och att de trodde även TS var full?

Men nej, såhär får det inte gå till.
    Tycker absolut du kan gå vidare med detta och kontakta deras chef och lämna klagomål.
    Om det inte hjälper, kanske advokat och höra vad du kan göra.

Låter som mannen var obehaglig mot dig, du ska inte behöva tillkalla polis för att få någon att lämna din lägenhet.
    Hoppas du hittar en schysstare kille.
  • Anonym (Ja anmäl!)
    Anonym (De och dem) skrev 2021-01-30 23:39:11 följande:
    Du som är 49 år borde kanske kunna använda ?de? och ?dem? korrekt... det heter ?DE får inte?.... ?DE tog ner mig?....
    Många har svårt för detta hela livet, inte automatiskt för alla.

Finns en rätt ny tråd på F-liv om detta också, tips på hur man kan lära sig använda korrekt form.
    Det går också använda modernare formen "dom" om man är osäker.
  • Anonym (Ja anmäl!)
    Anonym (Arg) skrev 2021-01-31 01:06:57 följande:
    Det är just därför jag vill ta detta vidare.

HUR Kan dem ens få för sig att köra honom tillbaka till mig efter att jag tillkalla dem för att jag var rädd och han dessutom inte ens bor med mig. Det är fruktansvärt. Sinnessjukt. Har inga ord . Kommer aldrig mer ringa polisen när jag är i fara eller behov. För uppenbart gör dem intr sitt jobb bra!

Jag fick tillkalla polis pga att han blev obehaglig och ändå så kör dem hit honom igen. Jag förstår verkligen inte hur dem tänkte där.

Jag pratade med grannen idag och hon blev så arg. Jag frågade om hon ville vara mitt vittne och hon sa självklart.

Nu kände jag mig rädd för han inte tålde ett nej För sex. Men tänk om han nu skulle slå mig eller våldta mig och så sen köra hit honom igen? Ah jag har inga ord längre
    Bra att du har ett vittne nu ifall du vill ta det vidare.

Mannen är väl borta nu och kan väl inte komma in i din lägenhet mer?
    Släpp inte in honom om han kommer tillbaka, han låter inte bra för dig.

Hopppas du kommer vidare och det går bra med anmälan om du gör en.

Lycka till!
  • Anonym (Ja anmäl!)
    Citronsaft skrev 2021-01-31 02:15:12 följande:

Tror tyvärr inte du får mycket för det även om det blir anmält. Är väl som att anmäla en läkare. "Dom gjorde vad situation krävde". Tråkigt att du behövt uppleva att samhället sviker. Var försiktig i fortsättningen vem du lär känna och släpper in i ditt liv.

Ja tyvärr är det nog så :/.
  • Anonym (Ja anmäl!)
    Anonym (K) skrev 2021-01-30 21:26:53 följande:
    Jag ska berätta en sak till er som inte tror ts.

För flera år sedan nu så hade vi ett bråk hemma. Min sambo var full och blev väldigt hotfull och det slutade med att han drog mig ner för trappan i håret samt slog mitt huvud mot en hård soffkant. Jag lämnade huset och tog mig ner till polisstationen. Jag tvekade länge pm hag verkligen skulle gå till polisen, dum som jag var. Detta var på natten och då jag stod utanför polishuset började plötsligt en polis prata med mig i en slags porttelefon. De såg ju såklart mig stå där utanför ledsen.

De tog in mig och jag berättade vad som hänt. Visade märken på armarna. Sa också att jag tyckte att det var väldigt jobbigt att vara där och anmäla då det trots allt var min sambo och pappan till mina barn.

Då säger de två manliga poliserna: ja det är nog bättre om du inte gör någon anmälan. Det blir en jättestor sak av detta då och det blir bara jobbigt för alla, speciellt när ni har barn?

Förstod ingenting. De erbjöd sig att köra hem mig vilket de gjorde. De släppte av mig utanför huset. Gick inte ens med mig in för att prata med min sambo.

Det är först nu flera år senare som jag inser hur sjukt det här var. Mår riktigt dåligt när jag tänker på det.
    Hemskt höra hur de svek dig :(.
    Hoppas ditt liv är bättre idag och att du inte behöver leva med en våldsam man och liknande situationer <3
  • Anonym (Ja anmäl!)
    Anonym (Vems var skulden) skrev 2021-01-31 18:38:22 följande:

Du gjorde dig skyldig till våld mot tjänsteman när du puttade på polisen. Sen när den andra polisen tar tag i dig gör du dig återigen skyldig till våld mot tjänsteman. Poliserna var inte trevliga mot dig, men det låter som om du började skrika ganska tidigt i förloppet. Du hade tex kunnat be den kvinnliga polisen gå åt sidan med dig och förklarat läget lugnt och sansat. Då hade situationen troligtvis blivit annorlunda. Situationen blev hotfull när du började puttas. Du kan absolut göra en anmälan, men har det gått till som du skriver kommer den anmälan att läggas ner. Du ska nog bara vara glad att du inte blev anmäld. Mitt svar grundar sig i det du skrev, men jag tror inte att det är hela historIan. Dock är det illa att polisen inte tog med sig mannen igen.

Ja TS, det är olyckligt om du puttade/rörde polisen och var arg?
    De gjorde fel från början men om du gör en anmälan kommer den nog läggas ned, det blir nog en ord mot ord-historia.
    Kanske värt att släppa detta för att undvika stress och problem, även om det inte är rättvist?

Tips: Om du någonsin hamnar i en sådan här soppa igen, håll dig alltid lugn oavsett och filma med mobilen när du har med alla involverade att göra.
    Om du inte vill visa att du filmar kan du placera en kamera så den filmar hallen eller dörren och händelserna som utspelas där när du öppnar. Sånt bevis väger tungt.
    Om du inte har det redan, se till att ha ett titt-hål i dörren.
Svar på tråden Anmäla polis??