• Anonym (xccr)

Anmäla polis??

Anonym (K) skrev 2021-01-30 21:26:53 följande:
    Jag ska berätta en sak till er som inte tror ts.

För flera år sedan nu så hade vi ett bråk hemma. Min sambo var full och blev väldigt hotfull och det slutade med att han drog mig ner för trappan i håret samt slog mitt huvud mot en hård soffkant. Jag lämnade huset och tog mig ner till polisstationen. Jag tvekade länge pm hag verkligen skulle gå till polisen, dum som jag var. Detta var på natten och då jag stod utanför polishuset började plötsligt en polis prata med mig i en slags porttelefon. De såg ju såklart mig stå där utanför ledsen.

De tog in mig och jag berättade vad som hänt. Visade märken på armarna. Sa också att jag tyckte att det var väldigt jobbigt att vara där och anmäla då det trots allt var min sambo och pappan till mina barn.

Då säger de två manliga poliserna: ja det är nog bättre om du inte gör någon anmälan. Det blir en jättestor sak av detta då och det blir bara jobbigt för alla, speciellt när ni har barn?

Förstod ingenting. De erbjöd sig att köra hem mig vilket de gjorde. De släppte av mig utanför huset. Gick inte ens med mig in för att prata med min sambo.

Det är först nu flera år senare som jag inser hur sjukt det här var. Mår riktigt dåligt när jag tänker på det.
    Det ligger faktiskt något i det poliserna sa åt dig när de avrådde dig från att anmäla.

Varför?

Jo för att 95% typ förlåter ändå sin misshandlande sambo/man/pojkvän. Ni har barn tillsammans, en anmälan hade lett till att socialtjänsten hade behövt kontaktas, de i sin tur hade förmodligen sagt åt dig att du förlorar vårdnaden om du inte genast sätter dig och dina barn i säkerhet. Alltså finns det ingen tid eller eftertanke för en ev förlåtelse. 
    har du anmält och har barn med förövaren måste du löpa linan ut med att lämna eller så blir du av med vårdnaden. Alltså var poliserna rätt schyssta som inte ville ta emot en anmälan gjord i affekt.
  • Anonym (xccr)
    Anonym (E.) skrev 2021-02-01 01:18:19 följande:

Vi får ju bara höra din sida, så det är svårt att veta vad som verkligen hänt. Som hur våldsam och aggressiv du var mot den kvinnliga polisen.

Vad du har lärt dig av det här, är förhoppningsvis att inte umgås med karlar, som inte lever under ordnade förhållanden. Dessutom får jag vibbarna av, att han inte alls är från Italien - eller i alla fall inte en italienare - utan att han är en papperslös låtsasflykting? För i så fall vågar inte polisen släppa ut honom till hemlöshet. Är det en europé däremot (undantag: romer som kommit hit för att tigga från Östeuropa), så går det bra.

Javisst! Folk släpps ut i hemlöshet från polisstationerna varje dag!
Svar på tråden Anmäla polis??