Inlägg från: Linnie |Visa alla inlägg
  • Linnie

Anmäla polis??

Anonym (Finley) skrev 2021-01-30 21:14:05 följande:

Polisen ordnar inte med hemleverans, vilket skämt :)

Exakt det jag också tänkte!

Folk som släpps av polis släpps vid dörren från arresten, sen får folk klara sej bäst dem vill oavsett om det är 20 minus ute och de är utan telefon och pengar. Så är det!
  • Linnie
    Anonym (Arg) skrev 2021-01-30 22:02:05 följande:
    Men ÅH FAN. DEM FÅR INTE. ENLIGT LAG! Hur många poliser tror du ens följer lagen?!

"Dem får inte"

Nä, men varför då hota när dem tog mig ner i trappuppgången med att ta in mig i fyllecell?

Dem bör inte heller lämna någon hem till mig som jag anmält som hotfull och som DESSUTOM inte ens bor hos mig. Läser du ens vad jag skriver?

Dem har inte gjort rätt ifrån sig på flera punkter.
    Poliser ljuger och hotar om en massa saker de inte får göra i praktiken för att få folk att backa, sätta dit någon annan, erkänna etc.
  • Linnie
    Anonym (Arg) skrev 2021-01-31 11:24:34 följande:
    Kära du, din kommentar får dig att framstå som en polis. Vad sorligt du är.

Hade du nu varit polis så hade du vetat att man inte får ta in någon i fyllecell från ens hem. Nu bor han inte hos mig men dessa idioter fick för sig att han bodde hos mig och då går dem ju emot lagen att släpa honom från "sitt" hem till fyllecell ;)

Dessutom får man sitta max 8 timmar i en fyllecell. Dem plockade honom 16 på eftermiddagen och släppte av honom 3.30. Han satt häktad!

Och nej du, jag får glatt käfta emot och markera utan att åka in. Hade jag tagit till våld hade jag åkt in. Hade jag varit berusad hade jag INTE fått åka in då jag inte befann mig på en allmän plats. Så gå och lägg dig ärligt talat !
    Ehh... du hade ju ringt polisen eftersom han var hotfull så även om ditt hem varit hans så får de självklart ta med honom till arresten! Inte pga fylleri utan för att han var hotfull och vägrade lämna ditt hem.

Han var heller inte häktad, han blev anhållen. Anhållen kan du vara upp till 72 h (eller är det 94 nu för tiden?) innan du blir häktad. Den som blir häktad flyttar till ett häkte från polisarresten, där man först blir placerad. Denna snubbe hann knappt bli anhållen så släpptes han, eller så hamnade han i fyllehäcken. Troligtvis det senare eftersom det inte fanns annat brott än "full och hotfull". Annars hade han suttit längre eftersom förhör brukar utföras under dagtid av utredare som jobbar kontorstid och inte av poliser i fält.
Svar på tråden Anmäla polis??