• Sannaakca

Undersköterskor!

Fråga till er undersköterskor eller andra kunniga i ämnet . Om man är utbildad undersköterska och inte vill arbeta med äldre, dementa eller någon form av provtagningar, blod,ta sprutor osv , vad kan man arbeta med då , och var?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Undersköterskor!
  • Kjell2
    Sannaakca skrev 2021-02-01 09:57:21 följande:

Fråga till er undersköterskor eller andra kunniga i ämnet . Om man är utbildad undersköterska och inte vill arbeta med äldre, dementa eller någon form av provtagningar, blod,ta sprutor osv , vad kan man arbeta med då , och var?

Tacksam för svar!

MacDonalds?
  • Anonym (Ghost)

Du skulle också kunna söka jobb inom städ. McDonalds har faktiskt ganska höga krav.

• Vanessa89

Omskola dig. Det du radar upp är ju typiska arbetsuppgifter för en usk.

• Anonym (haha)
    Sannaakca skrev 2021-02-01 09:57:21 följande:

Tacksam för svar!

Haha, är du seriös? 
  • Sannaakca

Oj , detta gjorde visst folk irriterade, jag skrev i en annan tråd med och fick där vettiga svar som jag hoppades på , exempel administrativ undersköterska, och inom psykiatrin , men tack ändå hörni !

• MammAmma

"Receptionist" på mottagning, eller annat administrativt? Gruppboende, boendestödjare, personlig assistent...

Även inom psyk behöver rutinblodprover och urinprover osv tas, så provtagningar kommer man inte ifrån där heller. Om man nu inte lämpar över uppgiften på en annan.

• Anonym (L)

Stödassistent i daglig verksamhet. Det finns daglig verksamhet för de som inte behöver direkt hjälp alls utan mer stöttning och ledning i att kunna utföra enklare arbetsuppgifter på antingen jobb anpassade för intellektuellt funktiondnedsatta eller på vanliga arbetsplatser.

• toughshit

Personlig assistent, skötare på psykiatri, daglig verksamhet, avlösare...

"Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Anonym (Taurus)

Jag är personlig assistent sedan 22 år och uska är krav. 

Svar på tråden Undersköterskor!