Anonym (man) skrev 2021-02-02 20:22:53 följande:
1. Och lagligt / olagligt är det enda som räknas menar du?
2. Att gå mot röd gubbe är olagligt, är det värre än att bedra sin partner, lura personen att leva i en lögn och slösa bort 5 år av sitt liv?
3. Knullar du fel person har du inte varit inne och snokat men du har istället lurat din partner att leva i en lögn och slösa bort 5 år av bort sitt liv. På 5 år hinner man göra mycket, tex skaffa barn med fel person. På vilket sätt är det bättre?
4. Ja ditt är ditt, att din partner ser det gör det inte mindre ditt, det betyder enbart att hen oxå vet det du vet. På vilket sätt är det skadligt om man inte har något att dölja?
5. Jag döljer oxå min skärm när jag inte är hemma för att jag inte vill att min dator eller telefon ska missbrukas av någon. Men min partner litar jag på inte kommer göra något dumt med min dator eller telefon, det enda som jag då riskerar är att min partner ser vad jag ser och vet det jag vet, vad är det som är så farligt med det?
1. Nej, inte det enda. Men det väger tungt att hålla sig inom lagens ramar. Eller?
2. Nej, det är inte värre. Det finns grader även i helvetet. Att gå mot röd gubbe må vara mot lagen men det är inte straffbart om det inte orsakar en lycka. Dataintrång, genom att otillåtet läsa chattar, mail, Facebook eller liknande. är straffbart.
lawline.se/answers/olagligt-att-snoka-i-annans-mobil
3. Bättre och bättre, jag har inte sagt att det är "bättre". Det jag har sagt att för MIG är det ett större svek att... ja, du vet. Jag behöver inte dra det igen. Sen är det ju att beklaga om partnern varit så nedrig att det avlats barn samtidigt. Då vore en faderskapsutredning på sin plats.
Förstår att det i det läget är värre för mannen, givetvis. För att inte tala om barnet om det visar sig ha "fel" far.
Den kvinnan kanske är utom sina sinnens full bruk dessutom om hon inte sett till att skydda sig.
Fast detta skulle inte hända mig, och JAG diskuterar utifrån MITT liv och MIN situation.
(Vilket verkar svårt att förstå.)
4. Jo, om min partner läser mina nedskrivna tankar så är de inte längre mina. Finns inget mer att tillägga.
Skulle du vilja leva med en tankeläsare? Som du inte ens får ha dina tankar ifred från? Saker kan vara privata utan att de skulle vara "förbjudna".
5. För dig, ingenting. Jag kan inte värdera eller diskutera vad du har i dina enheter och vad det gör om din partner ser det.