Inlägg från: Anonym (Mimmi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mimmi)

Upptäckte via PM att min man är otrogen

molly50 skrev 2021-02-03 12:17:21 följande:
    Kanske inte direkt. Men det är väl ändå vad som antyds när man skriver att sex under samtycke inte bryter mot någon lag.
    För den som blir bedragen så spelar lagen ingen som helst roll.
    Det gör det ju inte, det är de facto helt lagligt.
    Personliga åsikter står inte över lagen och när du gräver i någons privata mail/chatt/fb/whatever så begår du ett brott.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Molly) skrev 2021-02-03 12:12:28 följande:
    Ja den kommentaren gällde laglänken. Blev något felformulerat dock så jag kan förstå att tolkningen kan ske som att jag använt mobilen.

Och jo det är svårare att fälla för darorintrång vid gemensam dator. Båda har tillgång till. Jag logga inte aktivt in i hans konto. Hade fliken inte varit uppe, så hade jag aldrig sett det.
    Nej, det är inte svårare.
    Det privata är inte mindre privat för att enheten delas.

Anmäler han dig så kommer du troligen att fällas. Det är olagligt hur mycket du än slätar över det och kommer med ursäkter.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (man) skrev 2021-02-03 12:32:23 följande:
    LOL, det var det fjantigaste jag hört på länge. Som om snuten skulle bry sig om att A läst B sms och chattar. För givetvis kommer de ju lägga undan alla mord, inbrott, droghandel, etc, etc för att någon läst andras sms. Jag kan nästan se framför mig hur larmen ljuder på alla polishögkvarter i Sverige och alla bara släpper allt för fokusera på just detta oerhört allvarliga brott.Drömmer

Kom igen nu, lite verklighetsförankring skulle inte skada. Alla har inte en lika uppblåst syn på "det privata" som du och vissa andra verkar ha.
    Läs länken #56.

PM betyder "personal message", inte "partners misstänksamhetsmeddelande".

Skriv inget mer till mig tack. Jag är inte intresserad av en diskussion, jag är trött på dig. Det är min anledning. Så adios, och ta det lugnt med snokandet om du inte vill bli anmäld.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-03 12:24:02 följande:
    Är du nu igång igen. Som tidigare nämnts av andra, det är riktigt skoj att läsa dina inlägg.
    Enligt "man" är du löjlig och jag är fjantig.

Vad spelar det för roll vad en brottsuppviglare tycker liksom? Solig
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (man) skrev 2021-02-03 12:54:38 följande:
    Jag förstår att det är jättejobbigt att få  dina argument ifrågasatta men detta är en öppen tråd och där alla kan kommentera allas inlägg, om du inte kan hantera det så är det kanske bäst om du inte skriver i öppna trådar.
    Kram, återkom när du läst det jag tipsade om.
  • Anonym (Mimmi)
    molly50 skrev 2021-02-03 12:56:46 följande:
    Ja,men det spelar ju ingen roll för den som blir bedragen.

Varför är det så viktigt att påpeka att det bryter mot lagen när det handlar om att avslöja en otrohet och inte när det gäller andra saker som t ex att gå mot röd gubbe eller cykla utan lyse på cykeln?
    Sen tycker jag att det är en sak att gå in och rota i andras mail,pm osv och på att råka se en konversation som ligger uppe.
    Att gå in och snoka utan orsak tycker inte jag heller är ok.
    Men att råka se en konversation som ligger öppen tycker jag inte är att bryta mot lagen.

Men eftersom det nu är olagligt så undrar jag hur du tycker att man ska göra för att få reda på om ens partner är otrogen,om man har misstankar?
    För du tror väl inte att den som är otrogen erkänner det själv på en rak fråga om man inte har bevis?
    Jag tror att jag har besvarat dina frågor här i tråden redan. Du får klicka på "Visa endast".

Sen hur man hanterar situationer i sitt förhållande, det är nog högst individuellt. Det finns inget facit. Så länge man håller sig inom lagens ramar så är det ok.

Och du, det är inte straffbart att gå mot röd gubbe så länge man inte orsakat en olycka.
    Och både det och att cykla utan lyse är olagligt, dock är man inte inne i en annan persons privata sfär då.
  • Anonym (Mimmi)

Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-03 14:00:59 följande:
    Nej absolut inte så länge allt är frid och fröjd i relationen men i väldigt många relationer hamnar man i läget att allt inte hejsan hoppsan längre och din tidigare bästa vän är helt plötsligt din värsta fiende och då är det minst sagt bra att ha papper på det man var överens om. Samma sak så har vi äktenskapsförord och liknade om nu det som idag känns otänkbart ändå händer.
    "Jamen älskling, såklart delar vi om vi skulle skiljas. Inte behöver vi papper på det!"

X antal år senare... 

"Nejdu, så fan heller. Det har jag aldrig sagt."
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-03 15:16:04 följande:
    Lille vän var får du allt ifrån. Anmäla för psykisk misshandel vid otrohet var att vanligt korkat till och med för att komma från dig.
    Samtidigt som han skriver detta i #91 angående  att anmäla datantrång...

"LOL, det var det fjantigaste jag hört på länge. Som om snuten skulle bry sig om att A läst B sms och chattar. För givetvis kommer de ju lägga undan alla mord, inbrott, droghandel, etc, etc för att någon läst andras sms. Jag kan nästan se framför mig hur larmen ljuder på alla polishögkvarter i Sverige och alla bara släpper allt för fokusera på just detta oerhört allvarliga brott.Drömmer

Kom igen nu, lite verklighetsförankring skulle inte skada. Alla har inte en lika uppblåst syn på "det privata" som du och vissa andra verkar ha."
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (man) skrev 2021-02-03 15:27:42 följande:
    Jo, jag kan tänka mig hur poliserna och rätten kommer asgarva när otrogna Arne anmäler lisa för dataintrång som ledde till ett avslöjandeDrömmer
    Jag skulle inte svara dig mer men det går fan inte att låta bli.

Tror du på fullaste allvar att de ens bryr sig om att Lisa var otrogen när Arne åtalats för dataintrång?
    Innehållet i vad han nu hittade spelar ingen roll, intrång är intrång!

Kan du inte iallafall försöka ta reda på lite fakta innan du gör bort dig ännu mer?

Så, nu gör jag ett nytt försök att ignorera dig. Drömmer
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (man) skrev 2021-02-03 15:35:25 följande:
    Tror du de på fullt allvar bryr sig om Arne känner sig kränkt av att ha blivit avslöjad?

Vad tror du ett sånt ärende kommer får för prio?

Att ignorera när det passar och skriva när det passar är oerhört barnsligt och fegt, men om det är så du vill göra så visst ...
    JA, precis så vill jag göra!
    Och vad du tycker om det har väldigt låg prioritet.

Så, nu får vi se om jag svara dig igen. Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (man) skrev 2021-02-03 16:30:11 följande:
    Japp, hur du argumenterar är upp till dig. 
    Det är ändå något vi är överens om.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (man) skrev 2021-02-03 16:56:58 följande:
    Jo jag har förstått at du har en annan moral än jag, du har varit otrogen, det har inte jag, du sitter i andra trådar och tipsar andra om hur man bäst bedrar sin partner utan att åka fast, det gör inte jag.

Med det i åtanke är det väl kanske föga förvånande att du ser på att snoka reda på sanningen om en tänkbar otrohet som du gör. Du har ju själv en hel del i bagaget. 
    Jag ser på det på samma sätt, jag har inte varit otrogen.
    Så hur förklarar du det då?

Jag har "bara" en mycket stor integritet.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (man) skrev 2021-02-03 17:33:11 följande:
    Hur jag förklarar det?

Väldigt ensidigt sätt att se på saker där du enbart fokuserar på att det är fel att snoka men struntar i anledningen till varför.

En naiv tro på att folk snokar som hobby

Svårigheter med att sätta dig in i vilken situation personen som snokar befinner sig i och vilka alternativ som finns tillgängliga

Oförmåga att förstå sambandet mellan öppenhet och tillit.

Extremt behov av "secrecy".

En gnutta paranoia?....
    Fel, fel, fel... som Brasse skulle sagt.

Men kul att du ändå tog dig tid att gissa.

Nej, nu ska jag fila lite på min text om något som min sambo inte har med att göra.

Ha en fin kväll, hoppas att tanten inte hoppar i fel säng bara.
  • Anonym (Mimmi)
    Phalaenopsis skrev 2021-02-12 04:02:45 följande:
    Naturligtvis är han inte trygg om han känner behov av att läsa. Men har han chans att BLI när jag visat honom mina privata saker. Inklusive brev, naturligtvis. Vi delar liv och framtid, han får se precis vad han vill om det får honom att må bättre.
    Tja, alla är vi olika.
    Är det ok för dig så är det väl inget att säga om saken.
Svar på tråden Upptäckte via PM att min man är otrogen