• Anonym (M)

Missfall pga amning?

Finns ju folk som ammar hela graviditeter och ammar båda barnen sedan. Vet ej statistik men GÅR gör det ju. Svårt att veta om missfallet skulle blivit även om man inte ammat?

• Anonym (M)

Jag har helammat 2 barn och fått mens efter 7 veckor. Alltså äl efter 5 veckor. Olika för alla.

• Anonym (M)
    Keabro skrev 2021-02-02 22:05:27 följande:

Ja, jag har sett att en del gör så och det är ju fantastiskt om det funkar och är det man vill!

Tack för att du skrev den där meningen att missfallet kunde ha skett ändå! Den gjorde så jag fick en liten funderare.

Jag delammar min 1åring och fick nämligen missfall förra månaden. Har skyllt mig själv och skulle vilja ta reda på varför det har ett samband med missfall och amning. Men som du säger.. det kanske hade skett ändå ..

Vad tråkigt :( jag vet inget om studier om ökad missfall osv, men det är såå mycket som ska gå rätt så att amningen skulle vara orsaker det måste vara liten liten risk av allt annat som måste klaffa. <3

Jag tänkte mer ifall ägglossning inte kommit igång. Endel får mens efter rätt lång tid och endel fort trots helamning.

Men det har det ju gjort för dig :)
Svar på tråden Missfall pga amning?